ثبت شرکت بین المللی

همه چیز درباره ثبت شرکت بین المللی

قبل از هرچیزی لازم است بدانیم شرکت بین المللی چیست ؟
شرکتهایی که محصولات خود را به کشورهای دیگر صادر می کنند و یا خدمات ارائه می کنند ، بین المللی هستند . این شرکتها در ابتدا وارد بازارهایی می شوند که از نظر فرهنگی و اقتصادی اختلاف کمی باهم داشته باشند .

چراکه فهم زبان کشور مورد نظر بسیار امر مهمی است. اکثریت کشورهای دنیا زبان اصلی یا زبان دومشان زبان انگلیسی نیست .

ثبت شرکت بین المللی چگونه است ؟

با ثبت شرکت بین المللی در ایران هویت شما به طور مستقل مشخص می گردد . تاثیر وجود شرکتهای این چنینی بر اقتصاد کشور ناگفته پیداست . این شرکتها نقش بسزایی در زمینه جذب سرمایه گذاری های خارجی دارند . فعالیت در سطح جهانی قدرت اقتصادی بالایی را به همراه دارد.
نکته مهم :

باید توجه داشته باشید که در کنار فعالیتی که این شرکتها در سطح جهانی انجام می دهند ؛ اما از نظر ثبت شرکت تابع قانون کشور محل خود می باشند .
بنابراین شرکتهای فرعی طبق قوانین داخلی کشوری که شرکت در آن ثبت شده باید عمل کنند. و در کنار آن از دستورالعمل های صادرشده از شرکت مادر ( شرکت اصلی ) باید پیروی کنند.
در صورتی‌که در روابط بین شرکت مادر و شرکت‌های تابعه اختلافی حاصل شود حقوق بین‌الملل خصوصی به حل نزاع می‌پردازد و با توجه به قواعد بین‌الملل خصوصی رفع مشکل می‌شود.
مسلما ثبت شرکتهای بین المللی مزایای بسیاری دارد که افراد را به داشتن و ثبت چنین شرکتی سوق می دهد . بازارهای جهانی هیچگاه بدون تقاضا برای محصول شما نمی ماند .

بنابراین کسادی بازار منطقه ، تجارت شما را تهدید نمی کند. در ادامه به شرح مزایا و معایب شرکتهای بین المللی می پردازیم.

مزایای ثبت شرکت بین المللی چیست؟

از جمله منفعتهای شرکتهای بین المللی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فعالیت در بازار جهانی و بدست آوردن مشتریان جدید که عرضه و تقاضا همیشه در آن وجود دارد.
  • نرخ بالاتر برای بازگشت سرمایه و بهره مندی از سود بیشتر
  • مدیریت بهتر منابع و نیروی انسانی : یافتن شرکای تجاری باتجربه و یا کارمندان ارزشمند که به کلی می توانند شما را به سطح بعدی و بالاترسوق دهند.
  • استفاده از معافیت‌های مالیاتی و سایر مشوق‌های صادراتی :  پس از ثبت بین المللی شرکت حق انتخاب با شماست که عمده فعالیت شرکتتان را روی کشوری متمرکز کنید که برای محصول و خدمات شما بالا‌ترین نرخ معافیت مالیاتی و دیگر تشویق‌های مالی را ارائه می کند. بنابراین با ثبت شرکت بین المللی در کشوری که از تولید و خدمات شما حمایت می‌کند، تجارت پر سودتری خواهید داشت.
  • توانایی مدیریت بودجه بسیار دقیق‌تر از تجارت فردی
  • امکان افتتاح حساب بین المللی
  • امکان اخذ اقامت توسط ثبت شرکت بین المللی
  • نقل و انتقال و واگذاری شرکت روند آسوده تری خواهد داشت
  • گسترش تجارت، در خارج از کشور خودتان، باعث افزایش دید و تقویت برند شما می شود . می توانید از رشد، پیشرفت ، شهرت و اعتبار بین المللی لذت ببرید.

 

معایب ثبت شرکت بین المللی چیست ؟

گسترش و ثبت شرکت در سطح جهانی مسائل و مشکلات خود را نیز به همراه دارد . اگر از قبل به اینگونه مسائل آشنا باشید و کمی همت داشته باشید ، به راحتی می توانید بر این مشکلات غلبه کنید .

برخی از معایب و سختی های ثبت شرکت های بین المللی عبارتند از :

– شاید برایتان جالب باشد بدانید زبان رسمی بیش از سه چهارم از کشورهای جهان ، انگلیسی نیست . بنابراین اگر بخواهید در کشورهایی که حتی زبان دوم آنها انگلیسی است شرکت ثبت کنید ؛ باید زبان رسمی و محلی آنها را فرابگیرید. چراکه هرچه بیشتربتوانید ارتباط موثرتری با مردم برقرار کنید، به نفع تجارت خود کار کرده اید.
– شناساندن محصولاتتان به مشتریان جدید می تواند امری چالش برانگیز باشد. باید از تمام همت خود استفاده کنید .
– هماهنگی مناطق زمانی امر بسیار مهمی است . به عنوان مثال ساعت اداری 9 صبح تا 5 بعداز ظهر در امریکا مطابق با ساعت 6:30 عصر تا 2:30 بامداد به وقت هند است !! تمامی درگیری‌های منطقه زمانی به این شدت نیست اما به حداقل رساندن این ناکارامدی‌ها، اهمیت ویژه‌ای دارد. اگر هر شرکت برای پاسخ به یک ایمیل مهم تا صبح صبر کند، همه چیز به کندی پیش خواهد رفت .
– نوسانات ارزی در کشور های مختلف تاثیر مستقیمی بر روی تجارت شما می گذارد . به نوسانات ارز و قیمتهای دلار در کشورهای مبدا و مقصد باید توجه ویژه ای کرد.
– نیاز به تفکر خلاقانه دارید. برای دریافتن نیاز های یک فرهنگ کاملا متفاوت از فرهنگ کشور خودتان باید بدانید مردم محلی در آن کشور به چیز به خوبی پاسخ می دهند . با تحقیقات درست در مورد برند شرکت یا محصولاتتان باید به کاهش هزینه ها کمک کنید.
– مسائل سیاسی بین کشورها می تواند تاثیر بسزایی روی تجارت شما داشته باشد. برند و محصولی را انتخاب کنید که شرایطی همچون تحریم و ممنوع شدن را بتواند پشت سر بگذارد و دربرابر تحولات سیاسی پایدار بماند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت بین المللی

1. ارائه کپی برابر اصل کارت ملی و شناسنامه مدیران و صاحبان حق امضای شرکت
2. ارائه اظهارنامه یا اصل گواهی ثبت علامت تجاری در ایران جهت روئیت و کپی آن به منظور ثبت در پرونده
3. ارائه کپی برابر اصل گواهی ثبت برند
4. ارائه روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت برای اشخاص حقوقی
5. تکمیل فرم مخصوص با ترجمه به زبان انگلیسی
6. درخواست کتبی و تحویل آن به اداره ثبت علائم تجاری با درج نام‌های کشور‌های مورد نظر
7. تهیه معرفی نامه بر روی سربرگ شرکت که به وسیله مدیران و صاحبان حق امضا و با مهر شرکت امضا شده باشد.
8. پرداخت هزینه‌های ثبت که توسط اداره ثبت شرکت‌های بین المللی در کشور میزبان صورت می‌گیرد.
9. چنانچه کار‌ها توسط وکیل انجام می‌شود ارائه وکالت نامه دادگستری ضروری است.
10. اخذ تصدیق نامه در ایران

هزینه ثبت شرکت بین المللی چقدر است ؟

با توجه به اینکه قصد ثبت شرکت در چه کشوری را دارید هزینه ثبت شرکت متغیر خواهد بود . به عنوان مثال آسیایی یا اروپایی بودن کشور مورد نظرتان روی هزینه تاثیر گذار است. هزینه ثبت در کشورهای اروپایی به مراتب بالاتر است .

به عنوان مثال هزینه ثبت در کشوری مانند ارمنستان یا هند بسیار پایین تر از کشوری مثل ترکیه است . در این بین شاید بتوان گفت هزینه شرکت ثبتی در لیتوانی کمترین هزینه ثبت را داشته باشد.

نمونه ای از تجارت بین المللی چیست؟

نمونه ای از شرکت های بین المللی ، شرکتی همچون اپل است . که محصولات الکترونیکی همچون رایانه و تلفن همراه را به سراسر جهان ارسال می کند .

هرنوع شغل کوچک محلی که محصولات خود را به کشورهای دیگری می فروشند ، از نظر فنی یک تجارت بین المللی است.
از جمله شرکتهای برتر بین المللی می توان شرکت های پپسی ، کوکاکولا ، سونی ، نایک و اپل اشاره کرد.
شاید برایتان جالب باشد بدانید بزرگترین شرکت جهان در سال 2020 چیست؟
از جمله بزرگترین شرکت های جهانی شرکت والمارت با بیش از 480میلیارد دلار است.

برای ثبت شرکت بین المللی به کجا مراجعه کنیم ؟

انجام کارهای ثبتی شرکت نیازمند زمان و پیگیری های متعدد است.باید درخواست ثبت شرکت خود را از طریق سایت  اداره ثبت  اگر نمی توانید پروسه ثبت شرکت را خودتان پیگیری نمایید می توانید با مشاوران ملاصدرا به صورت رایگان مشاوره تلفی ثبت شرکت بگیرید .

درصورت نیاز می توانید انجام کارهای ثبتی خود را به ما بسپارید تا وکلای ما تمام کارهای ثبتی شما را در کمترین زمان و به صورت قانونی پیگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *