ثبت شرکت ساختمانی

آنچه درباره ثبت شرکت ساختمانی باید بدانید (شرایط  و مدارک)

ثبت شرکت ساختمانی یکی از رایج‌ترین انواع ثبت شرکت در ایران است. افرادی که خواهان فعالیت در امور پیمانکاری صنعت آب و برق و گاز و مخابرات و ساخت و ساز و شرکت در مناقصات میلیاردی بخش دولتی و خصوصی و عمومی سراسر کشور هستند، ثبت شرکت ساختمانی و ثبت شرکت عمرانی را در دستور کار قرار دارند. برای شرکت در مناقصات بزرگ ساختمانی کشور اخذ رتبه و گرید از سازمان برنامه و بودجه الزامی است که توسط هلدینگ ملاصدرا در اسرع وقت برای متقاضیان اخذ می شود.

ثبت شرکت ساختمانی می تواند در قالب مسئولیت محدود یا سهامی خاص باشد که تفاوت‌های هر یک در این گفتار ذکر شده است. ثبت شرکت ساختمانی، مدارک و شرایط خاصی نیاز ندارد و فرصت خوبی برای تعامل با سازمان های دولتی و عمومی کشور به منظور ارائه پیشنهاد انجام کار و عقد قرارداد برای پروژه های ساختمانی و عمرانی کوچک و متوسط و بزرگ است.

در این گفتار هلدینگ ملاصدرا، اطلاعات لازم درباره ثبت شرکت ساختمانی ارائه شده است. اگر نیاز به اطلاعات تخصصی هستید، پرسش های خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.
ثبت شرکت ساختمانی

(هزاران  شرکت ساختمانی در ایران، مشغول به کار هستند و موضوع فعالیت و عناوین آن‌ها را می‌توانید برای الگوبرداری در زمان ثبت شرکت ساختمانی خود، از سایت روزنامه رسمی قوه قضاییه بدست آورید)

چرا ثبت شرکت ساختمانی؟

سریع ترین و راحت ترین روش برای انجام فعالیت پیمانکاری در حوزه ساخت و ساز و خدمات ساختمان و راه و مسائل عمرانی کشور، ثبت شرکت ساختمانی است. هیچ تخصص و دانش فنی و مدارک خاصی نیاز ندارد. شرکت ساختمانی یا تاسیساتی یا تجهیزاتی خصوصی ایران، اشخاص حقوقی در بخش خصوصی ایران هستند که هم می توانند در داخل و هم در خارج از کشور، فعالیت های مربوط به صنعت ساختمان را انجام دهند.

شرکت های ساختمانی خصوصی، صد در صد سهم الشرکه آنها در اختیار اشخاص حقوقی ایرانی است.

موضوع فعالیت شرکت ساختمانی بایستی قانونی باشد. اما از  دکوراسیون داخلی تا طراحی و نصب موتورخانه و استخر تا راهسازی تا اسکله سازی و ساخت کلیه ابنیه مسکونی و تجاری و اداری و صنعتی را شامل می شود. هر یک نیز دارای شاخه های مختلف مثل مقاوم سازی و حفاری و غیره است.

نام شرکت ساختمانی بایستی حداقل 3 سیلاب بوده و دارای یک اسم خاص باشد تا احتمال ثبت ان توسط اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری سازمان ثبت اسناد و املاک قوه قضاییه افزایش یابد. فراموش نکنید که صدها هزار شرکت ساختمانی در ایران ثبت شده و مشغول به فعالیت در 31 استان کشور هستند و شماری از این شرکت ها در قالب شرکت های سهامی عام در گروه ساختمان بازار بورس و فرابورس ایران نیز حضور دارند.

ثبت شرکت ساختمانی مهندسی

برای ثبت شرکت ساختمانی مهندسی بایستی یک یا کلیه اعضاء شرکت مدرک مهندسی داشته باشند. اگر از کلمه مهندسین در ثبت شرکت ساختمانی استفاده می شود، مدارک بیش از یک مهندس بایستی ارائه شود. اما اگر گروه مهندسین ساختمانی در نام شرکت مورد نظر است، بایستی همه اعضاء شرکت دارای مدرک مهندسی بوده و در زمان کار، کلیه اعضاء ، مدرک تحصیلی مهندسی را تحویل مرجع ثبت بدهند. نوع رشته و مقطع تحصیلی مهم نیست.

مدارک تاسیس شرکت ساختمانی

برای  تاسیس شرکت ساختمانی بایستی مدارک هویتی هیات مدیره و اعضا موسسان ارائه شود. اگر نام مهندسی در اسم شرکت قید می شود، مدرک تحصیلی مهندسی یکی از اعضا نیز ارائه شود. شرکت نامه و اساسنامه و صورتجلسه مجمع نیز تنظیم شود. این ها را کارشناسان هثبت شرکت ساختمانیلدینگ ملاصدرا با تجربه خود، برای متقاضیان طرف قرارداد آماده می‌کنند.

یعنی تقاضانامه، شرکت نامه، اساسنامه و صورتجلسه مجمع عمومی موسسین و هیات مدیره به امضا سهامداران باید آماده شود. کارشناس اداره ثبت تشخیص می دهد که طبق موضوع فعالیت شرکت ساختمانی، نیاز به اخذ مجوز قانونی از نهاد مرجع هست یا خیر.

فرق شرکت ساختمانی مسئولیت محدود با شرکت ساختمانی سهامی خاص

اعضا هیات مدیره شرکت ساختمانی مسئولیت محدود می تواند به مدت نامحدود انتخاب شود اما اعضا هیات مدیره شرکت ساختمانی سهامی خاص برای مدت 2 سال تعیین و پس از آن، تغییر یافته یا فعالیت آن ها تمدید می شود. در هر حال، آگهی تغییرات شرکت علمی هر 2 سال یک بار در قالب آگهی در سایت روزنامه رسمی قوه قضاییه جمهوری اسلامی منتشر می شود.

در شرکت ساختمانی مسئولیت محدود، نیازی به حضور  بازرس نیست اما شرکت ساختمانی سهامی خاص حتما بایستی 2 بازرس قانونی داشته باشد.

شرکت ساختمانی مسئولیت محدود یا شرکت ساختمانی سهامی خاص می تواند در هر  عرصه مربوط به فعالیت های ساخت و ساز در پروژه های بزرگ و کوچک بخش دولتی و خصوصی و عمومی کشور فعالیت کرده و عناوین مربوط به این حوزه ها را نیز در نام شرکت، درج کند.

اعضا هیات مدیره یا مدیرعامل شرکت ساختمانی نیازی نیست که حتما اساتید دانشگاه یا دانش آموختگان دانشگاه در رشته های مهندسی عمران و مکانیک و معماری باشند. اما فعالیت شرکت ساختمانی در عرصه تولید تجهیزات ساختمانی نیازمند اخذ مجوز های لازم از وزارت صمت است.

مخاطب گرامی

اگر قصد ثبت شرکت ساختمانی  به منظور شرکت در پروژه های میلیاردی عمرانی بخش دولتی و خصوصی در ایران عصر 1400 شمسی  در یکی از استان های کشور را دارید، به مواردی که در این گفتار ارائه شد، دقت کنید.هلدینگ ملاصدرا علاوه بر خدمات ثبت شرکت تولیدی و بازرگانی و علمی و آموزشی، خدمات ثبت هر نوع شرکت، تغییرات، ثبت برند و اختراع و طرح صنعتی و دریافت هر نوع استاندارد و گواهینامه ملی و بین المللی را برای کارآفرینان گرامی در اسرع وقت با بهترین هزینه و کیفیت انجام می دهد.

لینک این  گفتار را از طریق کانال ها و گروه هایی که در شبکه های اجتماعی عضو هستید، به اطلاع دوستان و آشنایان به خصوص فعالان کسب و کار اینترنتی برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *