اخذ جواز تاسیس

درباره اخذ جواز تاسیس چه می دانید ؟

فرایند اخذ جواز تاسیس نیز می تواند به مانند هر پروسه قانونیِ دیگری کمی ملال آور باشد . اما این مورد را نباید از نظر گذراند که جوازِ تاسیس حکمِ مایه حیات و برگِ برنده شرکتِ شما را دارد. هر واحدِ تولیدی که توسطِ یک شخصیتِ حقیقی یا حقوقی تاسیس شده است ، بی آن که اقدام به اخذ جواز تاسیس کرده باشد نمی تواند وجه قانونی و اعتبارِ رسمی به خود بگیرد . در حقیقت هر گونه فعالیتِ یک کارخانه یا واحدِ صنعتی ، بدونِ در دست داشتنِ جوازِ تاسیس و یا همان پروانه کسب ، غیر قانونی است و تولید کنندگانِ خود را به دامِ پُر پیچ و خمِ مجازات های کیفری می اندازد .

لطفاً فقط جوازِ مرتبط با کسب و کارِ خود را اخذ کنید!

شاید در ذهنِ شما هم که در سودایِ اخذ جواز تاسیس هستید این پرسش شکل گرفته باشد که آیا می توان به وسیله یک عدد جواز تاسیس ، برای مثال هم تولیدیِ کیف و کفش راه اندازی کنیم و هم در کنارش مصالحِ ساختمانی تولید و روانه بازار کنیم ؟
در جوابِ این ابهام باید گفت که قانون به دارندگانِ جواز تاسیس اجازه نمی دهد که با 1 پروانه تاسیس ، هم زمان به 2 فعالیتِ صنعتی بپردازند . از طرفی شما باید جوازِ مرتبط با کسب و کار خود را اخذ کنید . اگر جواز تاسیس تولیدیِ لباس می خواهید ، باید پروانه مرتبط با این کار آفرینی را دریافت کنید و روی همان جواز اقدام به یک فعالیتِ تولیدی و صنعتی بکنید .

آیا جوازِ تاسیس ، تاریخ انقضاء دارد ؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که ، بله .
شما پس از اخذ جواز تاسیس به مدتِ 1 سال خیالتان از تمدید نکردنِ اعتبارِ آن راحت است . اما پس از طی شدنِ این 365 روز مقاماتِ مربوطه ، با توجه به جهشِ تولیدِ واحدِ صنعتی شما ، از شما درخواست می کنند تا جوازِ تاسیستان را تمدید کنید . پس در صورتِ ترکیبِ این دو وضعیت جواز تاسیس شما قانوناً باطل می شود : اول این که اعتبارِ یک ساله آن به اتمام رسیده باشد ، دوم این که واحدِ تولیدی شما به بازدهیِ مطلوب و بهینه مدِ نظر نرسیده باشد و قانون مجبور شود خودش جواز کسبِ شما را بی اعتبار اعلام کرده و باطل کند.

مدارک لازم برای اخذ جواز تاسیس

در مسیرِ اخذ جواز تاسیس به چه اسناد و مدارکی احتیاج دارید ؟

اسنادی که شما برای اخذ جواز تاسیس به آن نیاز دارید در مواردی جزئی با توجه به حقوقی یا حقیقی بودنِ شخصیتِ شما متفاوت است .

اسنادِ لازم برای شخصیت های حقوقی :

1 : هر فردی که در شرکت شخصیتی کلیدی باشد و در اصطلاحِ حقِ امضاء داشته باشد باید یک کپی از تمامِ مدارکِ احراز هویت خود که شامل شناسنامه و کارت ملی می شود را ارئه دهد .
2 : در صورتِ مذکر بودنِ دارندگانِ حقِ امضاء ، باید اصل یا کپیِ کارت پایان خدمت و یا اسنادِ مبنی بر معافیت از خدمتِ سربازی ، تهیه و ضمیمه پرونده شود .
3 : چنانچه کسب و کارِ شما برای راه اندازی احتیاج به مجوزِ خاصی دارد ، باید پیش از اخذ جواز تاسیس ، این مجوز ها دریافت و ارائه شود . مثلا دریافتِ مجوز از سوی وزارتِ بهداشت برای صاحبانِ کارخانه های مواد غذایی یا دارو سازی الزامی است .
4 : یک نسخه کپیِ برابر با اصلِ روزنامه رسمی شرکت و آگهیِ تغییراتِ شرکت نیز لازم است .
5 : ارائه یک کپی از اساسنامه شرکت الزامی است .
6 : چنانچه شرکتِ شما از انواعِ شرکت هایی است که باید اظهار نامه و یا شرکت نامه تنظیم کند ، تهیه و تسلیمِ کپیِ این دو سند نیز لازم است .
7 : هر شرکت و یا واحدِ صنعتی به وسیله مُهرِ رسمی و مخصوصِ خود اعتبار و شخصیتی خاص می گیرد . پس یک نمونه از مهر شرکت را نیز ضمیمه پرونده کنید تا مدارکتان تکمیل شود .

اسنادِ لازم برای شخصیت های حقیقی :

1 : هر متقاضی که در شرکت شخصیتی محوری باشد و به بیانِ تخصصی تر حقِ امضاء داشته باشد باید یک کپی از تمامِ مدارکِ احراز هویت خود که شامل شناسنامه و کارت ملی می شود را ارئه دهد .
2 : در صورتِ مذکر بودنِ متقاضیِ حقِ امضاء ، باید اصل یا کپیِ کارت پایان خدمت و یا اسنادِ مبنی بر معافیت از خدمتِ سربازی ، تهیه و ضمیمه پرونده شود .
3 : در صورتی که کسب و کارِ شما برای راه اندازی احتیاج به مجوزِ خاصی دارد ، باید پیش از اخذ جواز تاسیس ، این مجوز ها دریافت و ارائه شود .

 

سایتِ صدورِ جواز تاسیس

شما برای اخذ جواز تاسیس می توانید به سایت www.stsm.ir مراجعه کنید و پس از طی کردنِ 5 گام ، موفق به دریافت جوازِ کسب و کار خود شوید .

مزایای اخذ جواز تاسیس

با امتیازاتِ باوردنکردنیِ اخذ جواز تاسیس آشنا شوید!

1 : اولین امتیازِ اخذ جواز تاسیس را وزارتِ صنایع در کمالِ سخاوت مندی به صاحبانِ جوازِ کسب اهدا می کند . به این گونه که پس از اخذ جواز تاسیس در یکی از شهرک های صنعتی یک قطعه زمین به شما تعلق می گیرد که می توانید اقساطِ آن را در قالبِ 70% وام و 30% وجه نقد پرداخت کنید . مزیتِ باز پرداختِ 36 ماهه قسطِ وام آن هم بدونِ تعلق گرفتن کارمزد و بهره بانکی می تواند به تنهایی کمکِ بزرگی برای صاحبانِ نوپائه کسب و کار باشد .
2 : مزیتِ دیگر این است که اداره ثبتِ برند برای محصول یا خدمتِ شما یک علامتِ تجاری فارسی به ثبت می رساند .
3 : شما پس از اخذ جواز تاسیس این امتیاز را دارید که به صورتِ نامحدود در نمایشگاه های بین المللی و حتی داخلی حضور پیدا کنید .
4 : شما با ارائه یک طرحِ توجیحِ اقتصادی که کارشناسِ مربوطه آن را به تائید رسانده است می توانید به راحتی اقدام به جذبِ اسپانسر ( سرمایه گذار ) بکنید .
5 : شما علاوه بر آن که می توانید بر رویِ آن یک قطعه زمینِ صنعتی وام بگیرید ، در طولِ فعالیتِ خود می توانید از تسهیلاتِ بانکی و عطوفت های مادیِ موسساتِ مالی برخوردار شوید.

اخذ جواز تاسیس شرایطِ خاصی را طلب می کند ؟

1 : شما به عنوانِ صاحبِ یک جواز کسب با توجه به کتابِ قانونِ تجارت باید تبعیت ایران را داشته باشید .
2 : شما به محضِ رسیدن به سنِ بلوغ نمی توانید اقدام به اخذ جواز بکنید ! محدودیتِ سنیِ برای محقق شدنِ این امر و کسب مجوز رسیدن به سنِ کاملِ 18 سالگی است .
3 : در صورتِ مذکر بودنِ جنسیتِ متقاضیِ جواز تاسیس ، باید اصل یا کپیِ کارت پایان خدمت و یا اسنادِ مبنی بر معافیت از خدمتِ سربازی ، ضمیمه پرونده شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *