مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن خود را ثبت نمایید تا کارشناس مربوطه باهاتون تماس بگیرند

اخذ اقامت تضمینی اروپا

راهنمای اخذ اقامت تضمینی اروپا برای کارگران ماهر و سرمایه گذاران

اخذ اقامت تضمینی اروپا از روش های گوناگونی برای هموطنان گرامی در سراسر کشور امکان پذیر است و صرفا به مدرک تحصیلی و مهارت و سرمایه آن ها و سابقه ویزای شنگن آن ها، ارتباط ندارد. یکی از روش های رایج در اخذ اقامت تضمینی اروپا، روش ویزای ازدواج، روش پیدا کردن فرصت شغلی، روش اشتغال پس از فراغت از تحصیل و روش تمکن مالی و سرمایه گذاری در خانه و سهام شرکت های فعال و غیره است.

در این گفتار تلاش شده تا مجموعه اطلاعاتی درباره اخذ اقامت تضمینی اروپا پس از فروکش کردن پاندمی کرونا در اختیار هموطنان متقاضیان مهاجرت به اروپا و اخذ شهروندی اروپا و اخذ اقامت تضمینی اروپا قرار بگیرد تا اطلاعات مناسبی را در اختیار داشته باشند.

با توجه به پیچیده بودن قوانین کشورها در حوزه مهاجرت و اشتغال منابع انسانی خارجی و تغییر مکرر قوانین و حجم بالای متقاضیان مهاجرت به قاره سبز، بهتر است اطلاعات لازم را از طریق وکیل و کارشناسان حرفه ای دریافت کرده و فرآیند اپلای دریافت ویزا و مهاجرت را برون سپاری کنید تا در زمان و هزینه های شما صرفه جویی شود.

اگر درباره اخذ ویزا و مهاجرت و اخذ اقامت تضمینی اروپا از سال 2022 میلادی به بعد با سوالی روبرو شدید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. توجه داشته باشید که این سایت ، اطلاعاتی در اختیار متقاضیان پناهندگی اروپا قرار نمی دهد.

با ما همراه باشید.

اخذ اقامت تضمینی اروپا (EU PERMANENT RESIDENCY) یعنی چی؟

اقامت تضمینی اروپا یعنی این که به شما مجوز قانونی داده می شود که به صورت دائمی در کشوری که این اجازه را به شما داده، زندگی کرده و هر وقت دوست دارید به آن جا وارد یا آنجا را ترک کنید و برای ورود و خروج، نیاز به اخذ ویزا در مبدا نیست. دارنده حق اقامت (PR HOLDER)، امکانات و حقوقی دارد مثل سایر شهروندان مقیم.

اخذ اقامت تضمینی اروپا به معنی در اختیار داشتن حقوق شهروندی است. اخذ اقامت تضمینی اروپا یعنی به شما اجازه کار، افتتاح حساب بانکی، ثبت شرکت، استفاده از خدمات درمانی و پزشکی و تحصیلی و پوشش های حمایتی مثل سایر شهروندان مقیم، اعطا می شود. اقامت تضمینی اروپا فرصت سفر بدون ویزا را به ده ها کشور اروپا و ده ها کشور جهان فراهم می کند.

اگر شما  اقامت تضمینی اروپا را داشته باشید می توانید برای کار به هر کشور اروپایی سفر کرده و مشغول به کار شوید. دارندگان اقامت اروپا از طریق یکی از کشورهای این قاره مثل اتریش یا فرانسه یا ایتالیا، امکان تحصیل رایگان در کشورهای اسکاندیناوی را به زبان انگلیسی دارند. می توانید نسبت به خرید زمین و ملک و بنگاه تجاری و سهام شرکت ها اقدام کرده و سرمایه گذاری کوتاه مدت یا بلند مدت کنید.

خلاصه اقامت تضمینی اروپا برای افرادی که قصد دارند با اتکا به سرمایه یا دانش یا مهارت یا استعداد خود، عازم کشورهای اروپایی شوند و زندگی بهتر و شرایط مساعد تر و پایدارتری برای خود و خانواده به ارمغان آورند، گزینه خوبی برای هموطنان علاقمند و حائز شرایط است.

اقامت تضمینی اروپا از هر کشوری که اخذ شود، امکان اقامت در همان کشور برای شما فراهم خواهد شد. اما می توانید به مدت چند ماه در کشورهای دیگر اروپا سکونت کنید. برای اقامت بیش از 90 روز نیاز به اخذ ویزا است. شما در هر 180 روز، به عنوان شهروند اتحادیه اروپا، مجاز به حضور در کشورهای عضو پیمان شنگن به مدت حداکثر 3 ماه هستید.

پس معنی اقامت تضمینی اروپا این است که شما یک شهروند اتحادیه اروپا هستید و می توانید از خدمات تحصیلی و پزشکی و درمانی مثل شهروندان این اتحادیه استفاده کرده و از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری، تسهیلات گرفته و سرمایه گذاری کنید و با پاسپورت قدرتمند به نقاط مختلف دنیا بدون نیاز به اخذ ویزا در مبدا سفر کنید. مثل کانادا و ایالات متحده و ژاپن و استرالیا.

آیا اخذ اقامت تضمینی اروپا از کشور یونان آسان تر از اخد اقامت تضمینی اروپا از کشور اسپانیا است؟

مهاجرت به کشورهای اروپایی مثل  یونان و اسپانیا  یکی از بهترین راه های مهاجرت به اروپا است . اقامت در کشور یونان نیازی به تمکن مالی یا خرید ملک و …ندارد .اخذ اقامت اسپانیا بدون سرمایه گذاری، مراحل سخت و پیچیده ای مثل اخذ اقامت دائم   دیگر کشور های اروپایی را ندارد. اخذ اقامت  اسپانیا بدون سرمایه گذاری، نیازمند دریافت وقت از سفارت این کشور است.

اخذ اقامت تضمینی یونان بدون سرمایه گذاری

اخذ اقامت یونان بدون سرمایه گذاری یکی از بهترین فرصت‌های مهاجرتی ایرانیان در سال 2024 است. اگر قصد مهاجرت از کشور و دریافت شهروندی یک کشور اروپایی عضو منطقه شنگن دارید، اقامت تضمینی یونان بدون سرمایه گذاری را توصیه می‌کنیم که منجر به اخذ پاسپورت یونان و سفر آسان به نقاط مختلف جهان بدون اخذ روادید در  مبداء می‌شود. تحصیل در کلیه دانشگاه‌های معتبر اسکاندیناوی هم برای شهروندان اتحادیه اروپا رایگان است.

اخذ اقامت تضمینی اسپانیا بدون سرمایه گذاری

اقامت تضمینی اسپانیا بدون سرمایه گذاری یکی از بهترین و راحت‌ترین و البته آسان‌ترین شیوه‌ها برای سفر به اسپانیا و تردد در منطقه شنگن است. در روزگار سخت شدن  اعطای ویزای شنگن به ایرانیان توسط سفارتخانه های اروپایی در تهران و شرایط اقتصادی و سیاسی تحریمی کشور، داشتن یک اقامت مطمئن بلند مدت در قاره سبز، فرصت مناسبی برای تردد آسان کارآفرینان و سرمایه‌گذاران و متخصصان و فناوران به خصوص خانواده‌های علاقمند به تحصیل ارزان و با کیفیت فرزندانشان در اروپا است.

اخذ اقامت تضمینی کانادا

مهاجرت به کانادا با توجه به شرایط اقتصادی خوب این کشور در اولویت بسیاری از مهاجران قرار گرفته است. مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کاری یکی از بهترین روش های اقامت در این کشور است البته در این مورد  مدرک زبان و سابقه کاری افراد و همچنین سن سال اهیمتی زیادی دارد .روش های دیگری مهاجرت به این کشور عبارت اند از خرید ملک ، سرمایه گذاری در طرح های مختلف ، خرید بزینس ، برنامه ict و ….

اخذ اقامت تضمینی اروپا از طریق خرید ملک

مثل قبرس، یکی از کشورهای محبوب اروپا که از طریق خرید ملک می توان نسبت به دریافت اقامت دائم و گذرنامه وشهروندی آن اقدام کرد، پرتغال است. برنامه ویزای طلایی پرتغال با نام PORTUGAL GOLDEN VISA راهکاری است برای اخذ اقامت تضمینی اروپا از طریق خرید ملک در یکی از شهرهای کشور پرتغال که در همسایگی اسپانیا در جنوب قاره سبز واقع شده است.

پرتغال کشور ارزانی است اما وضعیت اقتصادی خوبی مثل کشورهای شمال اروپا ندارد اما اخذ شهروندی پرتغال و گذرنامه پرتغالی ،به شما امتیازات فوق العاده ای مثل تحصیل رایگان در بهترین دانشگاه های اروپا و دریافت وام و اشتغال در شرکت های  اروپایی و آمریکایی و غیره را اعطا می کند.

متقاضیان ایرانی با خرید ملک در پرتغال می توانند اقامت این کشور را اخذ کنند. خرید ملک در پرتغال هیچ نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی یا پرتغالی یا تخصص یا مدرک دانشگاهی یا سابقه کار با بیمه تامین اجتماعی نداشته و به سرعت نتیجه بخش است و برای کسانی که متقاضی پاسپورت دوم هستید و شرایط مالی خوبی دارند ،گزینه بهتری از خرید ملک در شهرهای ترکیه با اقتصاد متزلزل در دهه سوم قرن بیست و یکم است.

اقامت تضمینی اروپا با کم ترین هزینه ممکن

اقامت تضمینی اروپا با کم ترین هزینه ممکن از طریق ازدواج یا دریافت پیشنهاد شغلی امکان پذیر است. اما اقامت تضمینی اروپا با کم ترین هزینه ممکن از طریق سرمایه گذاری مثل برنامه ANGEL VISA پرتغال نیز در دسترس است که تقریبا نصف برنامه اقامت تضمینی پرتغال از طریق خرید ملک می باشد.

اگر قصد اقامت تضمینی اروپا از طریق پرتغال را دارید باید بدانید که هیچ نیازی به اقامت مستمر شما در شهرهای پرتغال در طول فرآیند 5 ساله منتهی به اخذ پاسپورت نیست. با خرید ملک در پرتغال به منظور دریافت اقامت تضمینی اروپا، هم متقاضی اصلی و هم همسر و هم فرزندان می توانند برای اخذ اقامت دائم و تحصیل رایگان در بهترین دانشگاه های اروپا به زبان انگلیسی اقدام کنند.

حداقل میزان سرمایه گذاری در پرتغال به منظور اخذ اقامت 280 هزار یورو است. هیچ نیازی هم به سفر به پرتغال و سکونت در این کشور به منظور دریافت اجازه اقامت (RESIDENT PERMIT) نیست. تنها 7 روز در سال نیاز به سفر به این کشور هستید. دریافت ویزای انجل پرتغال نیازمند حداقل 180 هزار یورو سرمایه گذاری است و متقاضی باید 18 سال تمام باشد.

حداقل میزان ارزش ملک در پرتغال به منظور اخذ اقامت دام این کشور، 280 هزار یورو است. با خرید ملک در پرتغال و رعایت شرایط لازم آن پس از 5 سال اقامت دائم پرتغال و پس از 6 سال در صورت قبولی در آزمون زبان پرتغالی پاسپورت این کشور را دریافت خواهید نمود. البته روش های کم هزینه تر دیگری نیز وجود دارد که می توانید با کارشناسان ما از طریق بخش تماس با ما، استعلام کنید.

خرید ملک به ارزش 280 هزار یورو در مناطق کم تراکم پرتغال، خرید ملک به ارزش 350 هزار یورو در مناطق نیازمند نوسازی و خرید ملک به ارزش 500 هزار یورو در هر منطقه‌ای در کشور پرتغال، به شما اقامت 5 ساله منتهی به دریافت گذرنامه و شهروندی بین یک تا دو سال پس از گذشت پنج سال می شود. یعنی ظرف شش سال پاسپورت پرتغالی کسب خواهید کرد. سایت رسمی مهاجرت پرتغال را حتما ببینید.

(تصویر ایندکس سایت رسمی اداره مهاجرت پرتغال که درباره مسائل حقوقی و قانونی مربوط به اخذ اقامت و ویزا اطلاعات لازم را ارائه می کند)

آیا اقامت تضمینی اروپا از طریق تحصیل امکان پذیر است؟

اقامت تضمینی اروپا از طریق تحصیل امکان پذیر است به شرطی که شما پس از فراغت از تحصیل، پیشنهاد شغلی دریافت کرده و به صورت قانونی مشغول به کار شدن و حداقل سقف مالیات کارگران را پرداخت کنید تا مشمول شرایط اخذ اقامت دائم و سپس دریافت شهروندی و گذرنامه کشور مطبوع شوید.

لذا صرفا دریافت ویزای تحصیلی و  اتمام تحصیل، تضمینی برای دریافت اقامت تضمینی اروپا نیست. چه به صورت رایگان در نروژ تحصیل کرده باشید چه در کشورهای آلمانی زبان تحصیل  کرده باشید.

اقامت تضمینی اروپا از طریق ویزای کار آسان است؟

می توان گفت که اقامت تضمینی اروپا از طریق ویزای کار، آسان تر نیست اما ارزان تر است. چون مبتنی بر دانش و اطلاعات شما است نه میزان سرمایه و تمکن مالی شما. در واقع اگر برنامه نویس متخصص هستید، کارشناس ارشد رشته های فنی و مهندسی هستید، در رشته های پیرا پزشکی تحصیلی کرده اید و گواهی صلاحیت حرفه ای بین المللی دارید ، دریافت ویزای کار آسان است و پیشنهاد شغلی هم در این زمینه ها از طریق سایت های کاریابی و شرکت های معتبر، وجود دارد. نیاز هم به آیلتس و تافل و GRE ندارد!

در واقع ویزای کاری به منظور دریافت اقامت تضمینی اروپا ، نوعی از ویزای مهاجرتی است که دارنده آن  ،  مجوز اقامت و اشتغال در قاره سبز را دارد. اقامت از طریق ویزای کاری و مهاجرت به 3 روش مطمئن و درست امکان پذیر است:

روش اول Skilled Worker نام دارد که آن را با عنوان تخصص یا مهارت می شناسیم. متخصص هستید و به شما اجازه داده می شود که مدتی به دنبال کار باشید یا کسب و کار خود را راه اندازی کنید . مثل  ویزای اسکیل ورکر در کانادا یا استرالیا یا نیوزلند.
روش دوم Job Seeker یا جستجوی کار است. به شما ویزایی داده می شود تا مثلا 6 ماه در اتریش به دنبال کار باشید.
و در نهایت روش سوم Job Offer یا موقعیت شغلی می باشد که در آلمان و سوئد محبوبیت بالایی بین کارجویان متخصص ایرانی دارد که متقاضی اخذ اقامت تضمینی اروپا هستند.
شرایط و مراحل دریافت ویزای کاری اروپا برای اقامت تضمینی اروپا

توجه کنید که هر کشوری متناسب با قوانین و مقررات خود، شرایط و مدارک خاصی برای اعطای ویزای کار اروپا به کارجویان واجد شرایط (QUALIFIED JOB SEEKER/SKILLED WORKER) در نظر گرفته است که مراجعه به سایت اداره مهاجرت کشور مقصد یا تماس با کارشناسان ما از طریق فرم ارتباط با ما پایین صفحه توصیه می شود.

به منظور آغاز روند دریافت ویزای کار کشور اروپایی مد نظر شما، بایستی با توجه به تخصص، مهارت و رشته تحصیلی خود کشور مقصد را تعیین نمایید. مثلا اگر آلمانی مسلط هستید، کشورهای آلمانی زبان اروپا مثل بلژیک و آلمان و اتریش و سوئیس گزینه خوبی است. اگر در حوزه بلاکچین و هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی تخصص دارید، اسکاندیناوی و سوئیس توصیه می شود. اگر حوزه پزشکی و پیرا پزشکی کار کردید، اطلاع از مدارکی که در کشور مقصد باید بگیرید ، اهمیت دارد.

 تلاش کنید کشوری را انتخاب کنید که بازار کار مناسب تری متناسب با رزومه کاری و تجربه و مهارت شما داشته باشد یا کار مرتبط با رشته تحصیلی شما وحود داشته باشد.

‌به طور مثال برای رشته های فنی و مهندسی حتما کشور سوئد و آلمان (قطب اقتصاد اول اروپا) گزینه مناسبی خواهد بود. قطعا مرحله بعد و اصلی ترین مرحله، یافتن کار مناسب است. برای این کار می توانید نگاهی به فهرست ارائه شده توسط کشور های اروپایی بیاندازید یا سایت های کاریابی معروف دنیا را بررسی کنید یا در بزرگ ترین شبکه اجتماعی کاریابی و شغلی جهان یعنی سایت Linkedin.com فرصت های شغلی (JOB VACCANCY) شرکت ها را بررسی کنید. ‌

دانشگاه ها نیز در بخش اسکولارشیپ، فرصت های استخدام دانشجویان دکترا و پسا دکترا را که منتهی به دریافت ویزای کار همان کشور می شود به نمایش می گذارند که مشاهده آن ها را به دارندگان مدرک ارشد توصیه می کنیم. مثل فرصت های استخدامی دانشگاه سلطنتی استکهلم. روشی برای اقامت تضمینی سوئد پس از 2 تا 3 سال پرداخت مالیات حقوق است.

روند اخذ ویزای کاری اروپا

یک نکته که در گرفتن ویزای کاری بسیار مهم است روندی است که برای این روش طی خواهد شد. قانونی که در کشور های اروپایی برای اخذ اقامت کاری موجود است کمی سخت است.  زمانی که شما درخواست خود را ارائه می کنید، کشور مقصد سه ماه پوزیشن شغلی مرتبط را آگهی می کند.‌

اگر کسی متقاضی شغل مربوط یافت نشد ، شرایط وارد مرحله بعد می شود. در این مرحله آگهی برای مدت سه ماه در کل اتحادیه اروپا پخش خواهد شد. اگر شخصی متقاضی این شغل پیدا نشد یا در شرایط برابر (equally qualified)، فرد مقیم صلاحیت داری برای پر کردن یک جایگاه شغلی ، وجود نداشت، نوبت به کارجویان واجد شرایط خارجی می رسد. برای اطلاع از روند اخذ ویزای کار اروپا با کارشناسان ما تماس بگیرید و اطلاعات لازم  را اخذ کنید. هر کشوری شرایط و مدارک و مدت لازم خاصی برای اعطای ویزای کاری به متقاضیان واجد شرایط دارد.

مخاطب گرامی

اطلاعاتی که در این گفتار ارائه شد، کلیات روش های موجود برای دریافت اقامت تضمینی اروپا را در اختیار شما قرار دارد و لینک هایی برای کسب اطلاعات تکمیلی نیز معرفی گردید. اگر برای دریافت ویزا یا مهاجرت به اروپا و اقامت تضمینی اروپا به صورت ازدواج و سرمایه گذاری و تمکن مالی و پیشنهاد کاری، نیازمند اطلاعات تکمیلی هستید، پرسش های خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

لینک این گفتار را از طریق کانال ها و گروه هایی که در شبکه های اجتماعی عضو هستید به اطلاع دوستان و آشنایان رسانده و در گروه های تلگرامی و واتساپی خانوادگی نیز به اطلاع علاقمندان به مهاجرت و دریافت گذرنامه اروپایی قرار دهید.

تماس با ما

اخذ اقامت اروپا

اخذ اقامت تضمینی اروپا از روش های گوناگونی برای هموطنان گرامی در سراسر کشور امکان پذیر است و صرفا به مدرک تحصیلی و مهارت و سرمایه آن ها و سابقه ویزای شنگن آن ها، ارتباط ندارد.

آدرس

شعبه تهران: ولیعصر- خیابان توانیر- خیابان نظامی گنجوی- بن بست همسایگان- پلاک 2

تلفن

02142832307

موبایل

09120042311