اخذ نماد اعتماد الکترونیک

همه چیز درباره اخذ نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صمت

نماد اعتماد الکترونیک یا اینماد نشانه‌ای است که توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر می‌شود و تاییدیه‌ای برای فروشگاه‌های اینترنتی در ایران است. هر سایتی که نماد اعتماد الکترونیک دارد، یعنی از طرف دولت ایران، کسب و کارش، اعتباردهی شده و صلاحیت حرفه‌ای برای فعالیت در تجارت الکترونیک ایران خواهد داشت. داشتن نماد اعتماد الکترونیک مثل داشتن یک برند، ارزش آفرین است و اعتماد مخاطب و مشتری سایت را افزایش خواهد داد. شرایط دریافت نماد اعتماد الکترونیک در این گفتار توسط هلدینگ حقوقی و ثبت ملاصدرا، ارائه شده است.

با ما همراه باشید.

نماد اعتماد الکترونیک چیست؟

همان‌طور که گفتیم، نماد اعتماد الکترونیک یک اعتبار است. ابزاری برای راستی آزمایی صحت و درستی فعالیت یک سایت در فروش کالا و خدمات. سایتی که دارای این نماد است، به مخاطبان و مشتریان خود اعلام می‌کند که با یک سایت امن و مطمئن در فروش کالا و خدمات روبرو هستند و فعالیت این سایت زیر نظر دولت است.

نماد اعتماد الکترونیک، اعتماد مصرف کننده را ارتقا داده و به شفافیت و سلامت نظام تجارت الکترونیک ایران، کمک می کند. یکی از راهکارهای شناخت سایت‌های جعلی و فیشینگ با سایت‌های معتبر و قانونی در حوزه ایکامرس، همین نماد اعتماد الکترونیک است.

نماد اعتماد الکترونیک پس از صدور توسط مجری صدور مجوز آن، همه ساله تمدید شده و در صورتی‌که فروشگاه اینترنتی، واجد شرایط تمدید نماد نباشد، از تمدید نماد خودداری می‌شود. بعد از راه‌اندازی کامل کسب و کار اینترنتی خود می‌توانید از طریق هلدینگ ملاصدرا در اسرع وقت و سریع‌ترین زمان ممکن، نسبت به درخواست و دریافت نماد اعتماد الکترونیک اقدام کنید.

نماد اعتماد الکترونیک
شرایط دریافت نماد اعتماد الکترونیک

شرایط دریافت نماد اعتماد الکترونیک چیست؟

اگر شما یک سایت خبری داشته باشید یا صرفا تولید محتوای ویدیویی یا متنی یا صوتی دارید و مخاطب سایت، هیچ چیزی را از شما خریداری نمی کند،  نیازی به داشتن نماد اعتماد الکترونیک ندارید. در واقع این نماد برای آن دسته از صاحبان سایت‌های اینترنتی ایرانی لازم است که نسبت به فروش کالا و خدمات اقدام می‌کنند. از فروش غذا و البسه گرفته تا پادکست و  کتاب صوتی و فروش هاست و دامنه و غیره.

وقتی یک سایت فروشگاهی دارید و قصد فروش کالا و خدمات دارید و در مقابل، انتظار دریافت وجه از مشتری دارید، داشتن نماد اعتماد الکترونیک، یعنی ورود به عرصه قانونی کسب و کار در ایران.

سایت نماد اعتماد الکترونیک

فهرست فروشگاه های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی معتبر از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت را می توانید در سایت enamad.ir مشاهده کنید. هر سایتی به غیر از این درگاه، غیر قانونی و فیک و توسط کلاهبرداران اینترنتی و مجرمان سایبر راه اندازی شده است.

انواع نماد اعتماد الکترونیک

نماد اعتماد الکترونیک، چند نوع است. نماد یک ستاره و نماد دوستاره. تفاوت انواع نماد اعتماد الکترونیک در گواهی امنیتی (SSL) است.  نماد اعتماد الکترونیک دو ستاره یعنی سایت فروشنده کالا و خدمات، دارای گواهی امنیتی است. یعنی خرید در آن سایت با پروتکل HTTPS انجام می‌شود. در این‌صورت، کلیه اطلاعات خریداران کالا و خدمات در این سایت، رمزنگاری شده و امنیت اطلاعات بانکی و هویتی آن‌ها در زمینه خرید جنس، افزایش خواهد یافت.

البته سایت‌هایی که فروشنده کالا و خدمات هستند و نماد اعتماد الکترونیک تک ستاره دارند، مصداق بی اعتباری یا نا امن بودن خرید کالا و خدمات توسط کاربران نیستند.

اخذ نماد اعتماد الکترونیک
چگونه نماد اعتماد الکترونیک بگیریم ؟

چگونه نماد اعتماد الکترونیک بگیریم؟

به منظور دریافت نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صمت، بایستی وارد سایت اینماد شوید و مراحل اینترنتی را طی کنید. اگر به هر دلیلی فرصت این کار را ندارید، هلدینگ ملاصدرا به عنوان یکی از مراکز معتبر ثبت دامنه و ثبت شرکت و دریافت هر نوع مجوز و گواهینامه و استاندارد، آمادگی اخذ نماد اعتماد الکترونیک در اسرع وقت برای شما هموطنان گرامی و کارآفرینان اینترنتی سراسر کشور را دارد.

برای دریافت نماد اعتماد الکترونیک از سال 1402 شمسی به بعد، بایستی یک سایت کامل خرید کالا و خدمات داشته باشید. یعنی یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید که نیازمند درگاه پرداخت است و برای جلب نظر مشتری و  اعتماد او به خرید امن، نسبت به اخذ اینماد اقدام می‌کنید.

پس از راه اندازی سایت، به سایت: ENAMAD.IR/PANEL رفته و ثبت نام میکنید. داشتن کد ملی و شماره  موبایل فعال و پست الکترونیک برای متقاضی دریافت نماد اعتماد الکترونیک، الزامی است. متقاضی دریافت اینماد نباید منع قانونی دریافت خدمات دولتی داشته باشد.

مراحل احراز اطلاعات هویتی متقاضی اینماد به صورت اینترنتی انجام می شود. کسب و کار و مشخصاتش باید در سامانه وارد شود و مدتی منتظر باشید تا کارشناسان مرکز تجارت الکترونیک وزارت صمت، درخواست ثبت شده شما را بررسی کنند.

در صورتی که مغایرتی استخراج نشود و مدارک بارگذاری شده کامل باشد، تائیدیه فنی از سوی مرکز تجارت الکترونیک وزارت صمت برای شما پیامک خواهد شد. اکنون باید نسبت به تکمیل اطلاعات اقدام کنید.

مدارک هویتی شما یعنی درخواست کننده نماد بایستی ارسال شود. مدارک هویتی شما توسط کارشناسان مرکز، بررسی و تائید می شود. اگر اشکالی مشاهده شود رفع می‌کنید و در نهایت، اعطای نماد اعتماد الکترونیک به  سایت فروشگاهی شما انجام خواهد شد.

برای هر سایتی که واجد شرایط دریافت اینماد باشد و اینماد صادر شود، لینکی در سایت اینماد دات آی آر درج خواهد شد که می‌توانند وب مسترهای عزیز، این لینک را در پایین ایندکس سایت خود برای اطلاع کاربرانشان به نمایش دراورند.

با کلیک روی این نماد، کاربر وارد سایت اینماد شده و صحت ادعای فروشگاه را استعلام و راستی آزمایی می کند.

تمدید نماد اعتماد الکترونیک

تمدید نماد اعتماد الکترونیک، نیازمند احراز هویت، دریافت ایمیل و تلفن و آدرس کسب و کار و ثبت درخواست برای تمدید نماد و پرداخت هزینه ها طبق تعرفه سالانه است.

متقاضی دریافت اینماد باید 18 سال به بالا بوده و اگر غیر ایرانی است، پروانه کار  معتبر داشته باشد.

الزامات نماد اعتماد الکترونیک

فروشگاه اینترنتی که در قلمرو ایران فعالیت دارد و شایسته دریافت نماد اعتماد الکترونیک است، پذیرفته شده است که فعالیت فروش کالا و خدماتش در چهارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. مشخصات تماس با سایت و قابلیت دسترسی مدیران و مجموعه برای مشتریان و کاربرانش را فراهم کرده و امکان عودت وجه حداقل 7 روز بدون قید و شرط برای کالاهای مجازی را در اختیار مشتریانش قرار می دهد.

اگر یک فروشگاه اینترنتی، بدون داشتن رسمی نماد اعتماد الکترونیک، صرفا عکس اینماد را در سایت خود نمایش دهد، تخلف کرده است. استفاده از تصویر نماد در سایت بدون دریافت نماد و واگذاری کسب و کار به اشخاص غیر و عدم دریافت نماد جدید برای آن، تخلف است. مغایرت فعالیت اعلام شده برای دریافت نماد با فعالیت اصلی نیز از مصادیق تخلفات در رابطه با نماد اعتماد الکترونیک است.

مخاطب گرامی

اخذ نماد اعتماد الکترونیک و ثبت برند، اقدامی فرصت آفرین برای یک سرمایه گذار بوده و ارزش آفرینی را به همراه دارد. مثل یک سرمایه گذاری بلند مدت بوده و گاها می تواند ارزشی فراتر از تصور شما پیدا کند. برای اخذ اینماد فوری، با کارشناسان هلدینگ ملاصدرا تماس بگیرید.

به منظور ثبت برند، اختراع، دریافت هر نوع گواهینامه و استاندارد و مجوز صنفی و هم چنین تغییرات شرکت یا اخذ نمایندگی داخلی یا خارجی و ثبت شرکت در داخل یا خارج از کشور ، هلدینگ ملاصدرا با سالها تجربه و پرونده های موفق، آماده ارائه بهترین خدمات با بهترین کیفیت در اسرع وقت با هزینه منصفانه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *