ثبت شرکت سهامی خاص

صفر تا صد ثبت شرکت سهامی خاص

درباره ثبت شرکت سهامی خاص چه می دانید ؟

ثبت شرکت سهامی خاص هم قطعا به مانند هر نوع ثبتِ حقوقیِ دیگری ، مُلزم به طی کردنِ پروسه هایی قانونی است که تنها با دانستنِ ترفند ها و پیچ و خم هایش می توان به سر منزلِ مقصود رسید و مراحلِ آن را با موفقیت پشت سر گذاشت .
اما طبقِ قوانینِ نانوشته این سایت ، ما قبل از آن که درباره مراحل ، شرایط و اسنادِ مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص سخن پردازی کنیم ، همیشه اندکی درباره ماهیت و پیشینه نامِ شرکت به شما محتوا می دهیم .

اصلا شرکتِ سهامی خاص چیست ؟

تعریفِ شرکت سهامی خاص نیز چیزی شبیه به تعریفِ شرکت هایِ مسئولیت محدود ، است . هر شرکتی که در آن افراد به اندازه سهمی که در کار آورده اند مسئولیت داشته باشند ، شرکت سهامی خاص است . ولی در اینجا دقیقا متضادِ شرکت هایِ مسئولیت محدود ، سرمایه به سهام تقسیم میشود . پس این گونه میشود که افرادِ حاضر ، به میزانِ سهامشان در شرکت مسئولیت دارند . شما برای به ثبت رساندنِ این گونه شرکت ها ، احتیاج به 2 بازرس و حدالقل 3 سهامدار دارید.
دقیقا برعکسِ شرکت های مسئولیت محدود که مناسبِ احوالِ کسانی است که با یک دیگر پیوندِ خانوادگی یا خویشاوندی دارند در شرکت های از نوعِ سهامی خاص این 5 نفر ( و یا بیشتر ) ابداً نباید هیچ گونه نسبتِ خونی و فامیلی با یک دیگر داشته باشند .
قطعا با توجه به هوشِ سرشارِ شما دیگر لازم نیست که تاکید کنیم در هنگامِ اسم گذاری برای این نوع شرکت ها ، حتما قیدِ “سهامی خاص ” را ذکر کنید . اما بنا بر عادتِ مالوف یک بار دیگر یاد آوری کردیم .

اسناد لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص

1 – دو نسخه از اظهارنامه شرکت که حتما امضاء شده باشد .
2 – دو نسخه از اساسنامه که آن هم حتما باید امضا شده باشد .
3 – اگر موضوع شرکت شما احتیاج به مجوز دارد ، تسلیمِ اصلِ مجوز به مرجع ذی صلاح ضروری است .
4 – دو برگِ دارای امضاء از صورت جلسه مجمعِ عمومی موسسین و هیئت مدیره .
5 – چنانچه حوصله پدرگیری های قضایی را ندارید و به جای شما ، وکیلتان امورِ مربوط به ثبت شرکت را انجام میدهد ، باید وکالتنامه اصلی را ارائه دهید .
6 – فیشِ اصلیِ گواهی 35% واریزِ سرمایه در یکی از شعب بانکهای سراسر ایران .
7 – ارائه مدرکی که ثابت کند هیچ یک از افرادِ هیئت مدیره ، سوء پیشینه کیفری و محدودیتِ قانونی ندارند .

مراحلِ ثبتِ آنلاینِ شرکت سهامی خاص

شما با سرچِ دامنه http://irsherkat.ssaa.ir واردِ سامانه ثبتِ شرکت ها میشوید .
شما بعد از ورود به این صفحه ، به فرمی بر میخورید که باید قدم به قدم آن را تکمیل کنید.

تکمیل اطلاعات شخصی

– تکمیلِ اطلاعات مربوط به متقاضی( نامِ موسس شرکت و قیدِ سِمت و جایگاه)
– تکمیل اطلاعات مربوط به شخص حقوقی
– تعیین نوع شرکت
– پنج نام را برای شرکت خود پیشنهاد دهید ( نام ها باید مطابق با فرهنگ جمهوری اسلامی باشند ، فارسی باشند ، لاتین نباشند ، تکراری هم نباشند)
– حالا با کادری مواجه می شوید که باید در آن نوع فعالیت شرکت خود را قید کنید. شما باید تعیین کنید که فعالیت شرکت مورد نظرتان از نوع محدود است یا نامحدود

پر کردن اطلاعات مرکز اصلی و جزئیات اطلاعات شرکت

– بعد از تکمیل قسمت بالا باید واردِ صفحه اطلاعات مرکز اصلی شوید.
– در بخشِ اطلاعاتِ مرکزِ اصلی ، شما باید اطلاعاتی که مربوط به کد پستی، محلِ اصلیِ استقرارِ شرکت و تلفن را ارائه دهید . در ضمن گاهی ممکن است که آدرس ایمیل و فَکس(دورنگار) را نیز از شما مطالبه کند که در صورت لزوم ، در همین صفحه قرار دارد
– بعد از گذارندن مراحل بالا، هم اکنون شما وارد صفحه مربوط به سرمایه شرکت شدید. شما باید لطف کرده و جنس و نوعِ سرمایه آورده به شرکت خود را مشخص کنید . تعیین کنید که از نوع نقدی است یا غیر نقدی ، سهام با نام است یا بی نام . شما باید دقیقا ارزشِ ریالی هر سهم را نیز قید کنید

ثبت شرکت سهامی خاص

اطلاعات حقیقی یا حقوقی اشخاص

– در گام بعدیِ پروسه ثبت شرکت ، نوبت به پُر کردنه فرمِ مربوط به اشخاص میرسد . اگر شخصِ حقیقی هستید اطلاعات شخصیِ خواسته شده را ثبت کنید و اگر شخصِ حقوقی تشریف دارید باید سه فیلد فعال شده که شامل : فارسی ، تابعیت و کد ملی می شود را تکمیل کنید
– گفتیم اگر شخصِ حقیقی هستید باید اطلاعات شخصی را وارد کنید . در قسمت بعد شما باید اطلاعاتی که مربوط به سرمایه و سهامِ شخصی که در همان صفحه اشخاص دیدید را تکمیل کنید.
– در این مرحله باید اطلاعات جامعی که درباره سِمت موسس و مدیرعامل را درخواست کرده ارائه دهید.
– تعیین تاریخ اعتبار سِمت ( شروع و پایان)
– اگر جایگاه شما در سازمان به گونه ای است که فردِ کلیدی هستید باید قید کنید که حقِ امضا دارید یا خیر
– حالا آنها ، شما را با پرسشی چالشی مواجه میکنند . از شما میپرسند که آیا قصدِ افتتاح شعب دیگری در سالهای آتی را دارید یا خیر. اگر قصدش را دارید باید در صفحه مربوط به شعب ، اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید . اگر هم که حوصله تاسیس شعبه را ندارید، کلا این صفحه را نادیده گرفته و به ادامه کارِ ثبتِ شرکت بپردازید .
– لطف کنید وارد صفحه روزنامه شده و روز و ماه شروعِ سالِ مالی را تعیین کنید

پر کردن اطلاعات اساسنامه

– حالا شما واردِ مرحله جدیدی شده ائید . در حقیقت اکنون در یکی از مهمترین صفحات مربوط به ثبت شرکت قرار دارید . یعنی صفحه اساسنامه . شما باید اساسنامه شرکت یا موسسه تان را ارائه دهید . در این بخش فرمهای پیش فرضی که مربوط به اساسنامه و شرکتنامه است وجود دارد که باید آنها را پُر کنید. حالا دیگر نوبت به بارگذاری کپی برابر با اصلِ اساسنامه شرکت شما در سایتِ ثبت شرکت فرا رسیده.
– بعد ازین که در همان مراحل ابتدایی نوعِ شرکتتان را مشخص کردید . حالا به قسمتی از کار رسیده اید که باید مدارکِ درخواستی در این بخش را با توجه به نوع شرکت خود تکمیل کنید.
– در این قسمت سیستم به شما تائیدیه پذیرش متقاضی را ارئه میدهد. شما باید این متن را دقیقاً مطالعه کنید. از ویژگی های ماورایِ مفیدی که ثبتِ اینترنتی شرکت ها دارند این است که شما میتوانید در هر زمان و بدونِ ارجاعِ حضوری و وقت تلف کردن، به فهرست پیگیری دسترسی داشته باشید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

ارسال صورتجلسه

اما کار شما در اینجا خلاصه نمیشود . بعد از اخذ تائیدیه باید اصلِ نسخه صورت جلسه تنظیمی توسطِ شما ، از طریقِ پست سفارشی به آدرسی که در آنجا ذکر شده ارسال کنید . شما لازم نیست برای تسلیمِ این مدرک حضوری مراجعه کنید.
اگر صورت جلسه شما تکمیل و بدونِ نقص و کم و کاستی باشد ، به عنوان آگهی جهتِ انتشار در روزنامه ارسال میشود . اگر هم ناقص باشد متاسفانه باید دوباره کاری کنید و دلایل رد صورت جلسه تان را برسی کرده . طی ابلاغیه که به شما میدهند کاستی های آن را بر طرف کنید.

آیا ثبت شرکت سهامی خاص شرایط خاصی را طلب می کند ؟

درجوابِ این سوال باید گفت که بستگی دارد که تعریفِ شما از شرایط خاص چه چیزی باشد . اگر فراهم کردنِ مبلغِ پایه 100.000 تومان برای ثبت شرکت و پیدا کردنِ 2 بازرس و 3 سهامدار برای شما کارِ دشواری نیست باید بگوئیم که خیر ، ثبت شرکت سهامی خاص شرایطِ ماورایی و غیرِ قابلِ درکی را طلب نمی کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *