واردات از چین

آنچه درباره واردات کالا از چین و تعرفه های گمرکی باید بدانیم

واردات از چین و شرایط واردات کالا از چین و تعرفه های گمرکی واردات از چین و بهترین کالاهای پر فروش قابل واردات از این کشور، موضوعی است که همواره فعالان تجاری و اقتصادی مطرح می کنند. آنچه مسلم است، تسلط به زبان چینی و اشراف به حقوق تجاری در ایران و این کشور و پیدا کردن فروشنده معتبر، گامی مهم در این فرآیند است. هلدینگ ملاصدرا با تجربه موفق در این عرصه، آماده ارائه خدمات برون سپاری واردات از چین است.

در این گفتار، اطلاعات مطلوبی در اختیار مشتاقان واردات از قطب دوم اقتصاد جهان قرار می گیرد. اگر نظر و دیدگاهی در این باره دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

داستان ایران و چین و واردات و صادرات کالا در قرن بیست و یکم

پیمان راهبردی همکاری 25 ساله ایران و چین قرار است ظرفیت های اقتصادی و صنعتی ایران و چین را به عنوان دو کشور مهم قاره کهن، افزایش دهد. بخش انرژی، اقتصاد و آموزش، از جمله مباحث مهم در این پیمان راهبردی است که انتظار می رود 25 سال اول قرن پانزدهم هجری شمسی را تحت تاثیر خود قرار دهد.

ترکیه، قطر، چین و امارات متحده عربی، از جمله کشورهایی هستند که ایران از ان ها، واردات کالایی داشته و گوانجو، شنزن، ایوو و شانگهای نیز به عنوان مقصدهای وارداتی ایران از چین محسوب می شود.

یک ششم جمعیت کره زمین را چینی ها در اختیار دارند و لذا آشنایی به زبان چینی با توجه به گسترش روابط ایران و چین در ششمین دهه همکاری دو کشور و با توجه به سند راهبردی، اهمیت بسیار زیادی دارد. ایرانی ها باید نقش چین را در توسعه روابط صنعتی و تجاری و فرهنگی و گردشگری خود جدی تر بگیرند.

با توجه به اینکه تا سال 2030 میلادی، چین جای آمریکا را به عنوان قدرت برتر اقتصادی جهان خواهد گرفت، تسلط به زبان چینی و اطلاع از فرصت های تجاری در این کشور، امتیاز رقابتی فعالان اقتصادی ایران تا در ایران عصر 1400 شمسی است. مخصوصا اهمیت سرمایه گذاری های مشترک در عرصه های انرژی و فناوری های پیشرفته.

چین در سال های اخیر رتبه اول صادرات به ایران و رتبه اول واردات از کشور را در اختیار داشته است.

مراحل واردات از چین

در مرحله اول بایستی فروشندگان و تولید کنندگان و توزیع کنندگان کالایی که قصد واردات از چین دارید را بشناسید و شناسایی کنید. انتخاب تولید کننده معتبر چینی از طرف مختلفی امکان پذیر است و مراجعه به اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین و وزارت اقتصاد و صنایع چین و هم چنین سفارت این کشور در تهران، می تواند اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد. سایت هایی مثل علی بابا نیز برای اطلاع از جدید ترین کالاهای پر فروش در چین گزینه خوبی به نظر می رسد.

پس از انتخاب کالا و فروشنده یا تولید کننده، بایستی قیمت مبدا و هزینه حمل و نقل محاسبه شود. این ها در صورتی است که شما نیاز داخل را تشخیص داده و بازاریابی درستی درباره نیاز مشتری و مصرف داخلی داشته باشید. بایستی گفت و گوی لازم را با طرف چینی به منظور شرایط ارسال و حمل و بیمه کالا و شرایط دریافت هزینه نهایی، صورت بدهید.

چون طرف های چینی تسلط خوبی به زبان انگلیسی ندارند، بهتر است از متخصصان و مشاوران محلی استفاده کنید. هلدینگ ملاصدرا با سابقه موفق در ارتباط با رایزنی حقوقی و تجاری با طرف های چینی، می تواند در این مسیر، وارد کنندگان گرامی را یاری دهد. هم چنین در زمینه ثبت شرکت و ثبت برند شرکت های ایرانی در چین، خدمات خوبی را ارائه میکند.

تست محصول پیش از خرید نهایی، موضوعی است که وارد کنندگان کالا از چین بایستی به آن توجه داشته باشند. کالاهای بسیاری در چین در کیفیت های مختلف ساخته می شود که قیمت های متنوعی دارد. لذا باید متناسب با بودجه و نیازسنجی خودتان، نسبت به انتخاب کالاهای مورد نظر که پیش تر، تست آن ها تایید شده است، اقدام کنید.

دریافت پروفورما و پکینگ لیست از شرکت هایی که محصولات آن را خریداری کرده اید، بخشی دیگر از مراحل واردات از چین است. پیگیری لازم به منظور ارسال محصولات سالم از چین به گمرکات کشور، از دیگر مراحل واردات کالا از چین است. به منظور ترخیص کالا از گمرکات کشور نیز در مقاله ای، توضیحات جامعی ارائه شده است.

هلدینگ ملاصدرا می تواند در این زمینه نیز خدمات خوبی را در اسرع وقت با توجه به بدنه کارشناسی مجرب خود، در اختیار مشتریان گرامی قرار دهد.

انتخاب محصول بر اساس ضوابط چین و ایران، انتخاب فروشنده و پیدا کردن بهترین تولید کنندگان و فروشندگان در شهرهای این کشور و اطلاع از لیست به روز شده قیمت کالا و مشخصات فنی مربوطه، مهم ترین گام ها در فرآیند واردات است. شما به عنوان وارد کننده، بایستی درک درستی از قوانین واردات از چین و تعرفه های گمرکی داشته تا در برآورد نهایی خود لحاظ کنید. تعهدات ارزی و مالیاتی در مبدا و مقصد نیز از جمله موضوعات مهمی است که باید در نظر داشت.

هزینه های خرید کالا از غول اقتصادی آسیا

  • هزینه بازاریابی کالا مورد نیاز و رایزنی با فروشندگان و تامین کنندگان و پیدا کردن فروشنده خرد یا عمده
  • وضعیت بسته بندی و تست محصول
  • هزینه بازرسی کالا
  • هزینه های گمرکی
  • هزینه های ثبت سفارش و تخصیص ارز در صورت نیاز
  • هزینه جابجایی و حمل و نقل کالا
  • هزینه های انبارداری
  • هزینه های ترخیص کالا
  • بیمه کالا

بخشی از اطلاعات مربوط به کالا ها را می توان از سایت هایی چون علی بابا، علی اکسپرس و TOABAO دریافت کرد. اما هلدینگ ملاصدرا نیز قادر است جدید ترین اطلاعات مورد نیاز واردکنندگان عزیز را از سال 2021 میلادی به بعد در اختیارشان قرار بدهد. لذا با کارشناسان ما از طریق بخش ارتباط با ما در تعامل باشید.

مسائل مربوط به ترخیص کالا از چین

ترخیص کالا از گمرکات از جمله مسائل مهم در فرآیند واردات کالا از چین است. بایستی پس از وارد کردن محصولات خود از کشور چین، مراحل ترخیص را انجام دهید. بایستی با شرکت های معتبر حمل و نقل بین المللی رایزنی کرده و قوانین را بدانید. در صورتی که پیش فاکتور و قوانین گمرکی ، آنالیز شده باشد، هزینه های حمل و نقل و گمرک را بررسی نموده و تصمیم نهایی بگیرید.

یکی ازمهم ترین موضوعات مربوط به واردات از چین ، اطلاع از قوانین فروش کالا در چین و شرایط خریدار و اطلاع از استانداردهای لازم در مبدا و مقصد است. کارت بازرگانی، موضوع اولیه در واردات کالا از چین است. اگر کارت بازرگانی ندارید، بایستی از شرکت های ارائه خدمات کارت بازرگانی استفاده کنید.

از شرایط واردات جنس از چین، هماهنگی حمل و نقل کالا و پیش نویس و اصل اسناد حمل است که بایستی از فروشنده چینی دریافت شود. دریافت اسناد تامین ارز و اسناد بازرسی کالا از گمرک از دیگر شرایط واردات کالا از چین به شمار می رود. همه مجوز های لازم استاندارد، جهاد، وزارت راه، انرژی اتمی، بهداشت و غیره به منظور ترخیص کالای وارداتی از کشور چین به داخل کشور، بایستی توسط وارد کننده اخذ شود.

اگر کالایی، به گمرکات ترانزیت شود، مدارک و توضیحات کامل برای انجام امور ترخیص ، بایستی آماده شود. شما بایستی برای واردات کالا از چین، قرارداد مکتوب با طرف چینی داشته تا بتوانید اجناس را مطابق با آن چه توافق کرده اید، خریداری و در ایران تحویل بگیرید.

یکی از نقاط مثبت در واردات کالا از چین، روابط تجاری و اقتصادی و فرهنگی مطلوب بین دو کشور است. قوانین پیچیده و سختی روبروی تجار و وارد کنندگان ایرانی نیست و می توانید با اطلاعات مطلوب یا برون سپاری خدمات واردات به شرکت های متخصص در این زمینه، نسبت به تعاملات تجاری با چینی ها اقدام کنید.

مهم ترین واردات ایران از چین کدام است؟

طبق اعلام سایت اتاق بازرگانی تهران، قطعات صنعتی و ماشین آلات در حوزه های مختلف صنعتی، لوازم جانبی خودرو، قطعات و لوازم جانبی رایانه، گوشی تلفن همراه، کاغذ، مواد اولیه شیمیایی و معدنی و پلاستیکی و پزشکی و برقی و هم چنین برخی از قطعات ساختمانی و لوازم خانگی، از جمله عمده ترین واردات ایران از این کشور است. البته پوشاک و مواد آرایشی و بهداشتی نیز از جمله علایق ایرانیان برای واردات از چین است.

6 لینک مهم برای واردات از چین

این شش لینک را در نظر داشته باشید که برای کسب اطلاعات حقوقی، بازرگانی، تجاری و مشاوره ای به منظور داد و ستد با طرف های چینی و دریافت روادید و مشاوره های فنی، مناسب خواهد بود:

  • سایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن: mfa.gov.ir
  • سایت سرکنسول گری ایران در شانگهای : mfa.ir
  • سایت رایزن بازرگانی ایران در شانگهای: tpo.ir
  • سایت سفارت چین در ایران : china-embassy.org/eng/
  • سایت سرکنسولگری ایران در گوانجو: mfa.ir
  • سایت رایزن بازرگانی ایران در چین: tpo.ir

مخاطب گرامی

ارائه خدمات کامل در زمینه مشاوره و راهنمایی درباره واردات کالا از کشور چین و برون سپاری خدمات ، توسط هلدینگ ملاصدرا به فعالان تجاری و صنعتی به خصوص شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها ارائه می شود. علاوه بر این زمینه ها، هلدینگ ملاصدرا اماده ثبت هر نوع برند و اختراع، ثبت شرکت مسئولیت محدود و خاص و تعاونی بوده و خدمات اخذ مجوزها و گواهینامه ها و استانداردهای داخلی و بین الملی را برای شخصیت های حقیقی و حقوقی کشور انجام می دهد.

لینک این گفتار را از طریق کانال ها و گروه هایی که در شبکه های اجتماعی عضو هستید، به اطلاع فعالان تجاری و صنعتی و کارآفرینی کشور برسانید. هلدینگ ملاصدرا را در تلگرام و اینستاگرام نیز فالو کنید تا در جریان جدید ترین فرصت های تجاری و صنعتی ارائه شده توسط این هلدینگ در طول سال قرار بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *