ثبت برند لباس

تمام آن چیزی که باید درباره ثبت برند لباس بدانید

ثبت برند لباس را چه میزان پراهمیت می دانید؟ اصلا شما خود قضیه ی لباس و پوشاک را به چه میزان دارای اهمیت می دانید؟

تا به حال در یک خوابِ بد ، خود را بدونِ لباسی بر تن دیده اید و احساس معذب بودن به شما دست داده است ؟! یا مثلا به محض این که شما ر ا به یک مهمانی دعوت میکنند ، سوالِ رایجِ : ( حالا چی بپوشم ) را از خود پرسیده اید ؟!

همه یِ احساساتی که ما نسبت به پوشش خود داریم ، کاملا درست و غریزی است . تمام انسان های روی زمین ( به غیر از قبیله کومبا در گینه نو که به پوشیدنِ لباس اعتقادی ندارند ! ) یک روز هم نمیتوانند خود را بدونِ لباس هایشان تصور کنند .

چرا برند لباس خود را ثبت کنیم ؟

این نیاز همیشگی بشر به پوشاک ، اصالتی تضمین شده است . همین ضمانت ابدی و ثروت ساز نیز ، باعثِ ترغیب خیلی از فعالان غیر رسمی عرصه ی پوشاک، به ثبت برند لباس میشود .

محرکی که سبب میشود شما به این فکر بیوفتید که همه ، همواره به لباس و پوشاک نیازمند هستند . پس من میتوانم به این حرفه وارد شوم ، از این اهمیت استفاده کنم و پولی برای خودم و هفت نسل دیگرم به جیب بزنم !

این که انقدر با جملات امید بخش شما را برای ورود به این حرفه تشویق میکنیم ، به این معنا نیست که همین حالا به صورت غیر قانونی و مُحیّر العقول در زیر پله خانه تان ، شروع به تولید انواع پیراهن مردانه با نشانِ تجاریِ سیروس پِستانک کنید !

چرا که ، تجارت موفق و آتیه ساز در زمینه پوشاک ، نیاز به یک حرکت بنیادین به اسمِ ثبت برند لباس دارد . پوشاک تولید شده توسط شما بدونِ عملِ ثبت برند ، در حقیقت هیچ گونه هویت و شخصیتی ندارد .

برای اثباتِ حرفمان ، شاید لازم است مضراتِ حاصل از عدم ثبت برند لباس را برای شما شرح دهیم . زیان هایی که با خواندنِ آن ها ، شما را به عنوان یک فعال در زمینه پوشاک مجاب میکند که ثبت برند ، از اوجبِ واجبات محسوب میشود ( واضح است که در صورت ثبت برند ، همه موارد زیر به مزیت تبدیل میشوند ! )

 

عواقبِ عدمِ ثبت برند لباس

– ریسک و خطرِ سوء استفاده رقبا از محصول شما بالا میرود . در حقیقت به راحتی خود را در موقعیتِ دزدیده شدنِ ایده های طراحی خود قرار میدهید . ( مثل این است که  همه دوست دارند یک اثرِ هنریِ بدونِ امضاء را به اسمِ خود تصاحب کنند ! )

– نزولِ ارزشِ سهامِ شرکت شما در بازار قطعی است .

– کاهش اعتبار محصول شما در سطحِ بین المللی ، امری اجتناب ناپذیر است .

– ماحصلِ مورد بالا ، عدمِ پیشرفت و کاهشِ ارتباط شما با کمپانی های بزرگِ تجاریِ جهان است .

– کاهشِ فروشِ تولیدات ، سزایِ حتمیِ کسی است که برندِ لباسِ خود را ثبت نکرده است !

حالا فرض میکنیم که شما با خواندنِ لیستِ سیاهِ بالا متاثر شده و میخواهید در حرکتی متحولانه ، اقدام به ثبت برند لباس کنید!

شما باید چه مراحلی را برای انجام این کار طی کنید ؟

مراحل ثبت برند لباس
مراحل ثبت برند لباس

مراحل ثبت برند لباس

– شما قبل از هر اقدامی باید مطمئن شوید بعدها برای برندتان بلا معارض و مدعی پیدا نمیشود . پس لازم است قبل از جمع آوری مدارک ، پیگیری و استعلامِ  برند کنید .

– جمع آوری و اسناد و مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند لباس ( در آخر به صورت مبسوط ، کیفیت و کمیّت این اسناد ذکر میشود )

– کامل کردنِ اظهارنامه ثبت برند ، قدم بعدی است . شما میتوانید جهت سهولت و صرفه جویی در زمان ، برای تکمیل و دریافت رمزِ اظهارنامه  به سایت (http://iripo.ssaa.ir) مراجعه کنید.

– بعد از این که پرونده شما ، از صفِ ملال آور نوبتِ بررسی فارغ شد ، کارشناسان درباره آن اظهار نظر میکنند .

– خبر جان گداز و البته در عین حال مسرت بخش این است که در صورت تصدیق و بدون نقص بودنِ پرونده شما ، باید به اداره مالکیت معنوی تشریف ببرید . طی حرکتی غم انگیز برای پرداخت هزینه حق الثبت برند و آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی از همان کیسه خلیفه همیشگی ، بذل و بخشش به عمل آورید !

– در صورت عبور موفقیت آمیز شما از مراحل بالا ، میتوانید برای اخذ سند علامت خود ، دوباره به اداره مالکیت معنوی مراجعه کرده و اقدام به گرفتنِ مایه حیاتِ کسب و کار خود کنید !

ادامه روند ثبت برند لباس

شیوه مرسوم ولی کلیشه ای اطلاع رسانی این است که اول مدارک لازم برای این کار را شرح میدهند و بعد از آن مراحل ثبت برند لباس را توضیح میدهند .

اما از آن جایی که شرافت و واقع بین بودن در حرفه نویسندگان این سایت حرفِ اول را میزند  ، عقلانی تر دیدیم که ابتدا به شما بگوئیم آیا بعد از مراحلی که مطالعه کردید باز هم برای رسیدن به هدفتان ثابت قدم هستید یا نه  .

اصلا شاید بعد از خواندن پروسه ثبت برند لباس به این نتیجه برسید که این عطا را به آن لقا ببخشید .

پس اگر هم چنان این ایده دارید که بهترین تصمیم را برای انتخابِ شغل خود گرفته اید ، شما را به ادامه خواندنِ این مقاله درباره ثبت برند لباس دعوت میکنیم .

پیش از این هم وعده داده بودیم که به صورت دقیق  درباره مدارک و اسنادی که جهتِ ثبت برند لباس نیاز دارید ، توضیح خواهیم داد . پس به عملی کردنِ وعده خود میپردازیم .

اسناد لازم برای ثبت برند پوشاک (لباس)

مدارک مورد نیاز برای این نوع از ثبت نیز ، مانند هر ثبت برند دیگری بنابر حقیقی و حقوقی بودن اشخاص متفاوت است .

+ مدارک لازم برای ثبت برند لباس برای اشخاص حقیقی :

  1. فرد متقاضی ، باید یک کپی برابر با اصل کارت ملی و شناسنامه خود را ارائه دهد
  2. اگر برند شما به زبان لاتین است ، باید کپی کارت بازرگانی را ارائه دهید
  3. تسلیمِ کپی جواز کسب شما یا هر مجوز دیگری که به شما اجازه فعالیت در این زمینه را میدهد ، الزامی است
  4. ارسالِ 10 نمونه ( درست خواندید 10 نمونه !! ) از برند شما در ابعاد 6 *6 cm

+ مدارک لازم برای ثبت برند لباس برای اشخاص حقوقی :

  1. یک نسخه از کپی روزنامه تاسیس شرکت
  2. کپی جدید ترین روزنامه تغییرات رسمی شرکت ( البته اگر شرکت شما تغییری داشته است )
  3. اگر در شرکت جایگاهی دارید که برای شما حق امضاء به ارمغان آورده ، باید کپی برابر با اصل شناسنامه و کارت ملی شما ارائه شود
  4. تسلیمِ کپی جواز کسب شرکت یا هر مجوز دیگری که اجازه فعالیت در این زمینه را  به شرکت شما میدهد ، الزامی است
  5. اگر برند شرکت به زبان لاتین است ، باید کپی کارت بازرگانی را ارائه دهید
  6. و در نهایت باز هم آن 10 نمونه جنون آمیز از برند که باید در ابعاد 6*6 باشد ، ارسال شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *