واردات از ترکیه

همه چیز درباره واردات از ترکیه و 20 نکته مهم

واردات از ترکیه مثل واردات از چین و واردات از امارات متحده عربی، در کانون توجه فعالان کسب و کار و تجار ایرانی بوده و طبق آمار گمرک ایران در سال 99، بیش از 2 میلیارد دلار واردات از این کشور داشتیم. با الحاق ایران به FATF و کاهش تحریم های بین المللی و تسهیل و تسریع مراودات نظام بانکی کشور با جهان، انتظار رونق روابط اقتصادی و صنعتی ایران و ترکیه در دهه سوم قرن بیست و یکم، داریم. 20 نکته خیلی مهم برای واردات کالا از ترکیه که یکی از مهم ترین شرکای تجاری کشور محسوب می شود، در این گفتار ارائه شده است.

لیست کالاهای پر طرفدار برای واردات و آنچه در واردات باید بدانیم، در این گفتار گردآوری شده است. هلدینگ ملاصدرا آماده ارائه خدمات مشاوره تخصصی و امور حقوقی در امر صادرات و واردات کالا است. اگر دیدگاهی درباره واردات از ترکیه دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

 

 

از آمارها غافل نشوید

در قرن 21، آمار و داده، بخش جدایی ناپذیر از سبک زندگی دیجیتالی شهروندان دهکده جهانی است. هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی و مهندسان داده (Data Scientist) ها به کمک کسب و کارها و مشتریان و کاربران آماده اند تا تفسیر بهتری از آمار و اطلاعات به آن ها ارائه کرده و به مدل بندی و تصویر سازی آمار و داده ، کاربران را به درک شفاف تری از واقعیت های جهان، یاری دهند.

برای آنکه واردات و یا صادرات موفق داشته باشید، باید مارکتینگ خوب کرده و برنامه تجاری واقع بینانه داشته باشید. آمار و داده ها به کمک می آید. طبق اعلام اتاق بازرگانی تهران در سال 99، اصلی ترین کالاهایی که ایران به ترکیه صادر کرده است، همچنان مواد پلاستیکی، مس، روی، کود، آلومینیوم، سوخت معدنی و سنگ قیمتی است.

اصلی ترین واردات ایران از ترکیه در سال جهش تولید، دیگ های بخار آب گرم، وسایل مکانیکی، ماشین آلات سنگین، توتون و تنباکو، کاغد و مقوا و چوب است. به دلیل تحریم های بین المللی، واردات ایران از ترکیه در 2 سال اخیر کاهش یافته است.

توصیه می شود برای اطلاع از فرصت های کسب و کار و ثبت شرکت در ترکیه و هم چنین قواعد حقوقی وتجاری مشترک از ظرفیت های اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه بهره مند شوید.

مزایای واردات از ترکیه چیست؟

واردات از ترکیه برای کارآفرینان و تجار و صنعتگران ایرانی، فواید بسیار دارد که در این گفتار به شماری اشاره شده است. اگر شما مخاطب گرامی، تجربه ای دارید، به این مزیت ها، مواردی چند نیز اضافه کرده و نظرات خود را در بخش کامنت به اشتراک بگذارید تا در به روز رسانی این گفتار، مشارکت نمایید:

  • دسترسی خیلی خوبی برای واردات از ترکیه در اختیار واردکنندگان ایرانی است.
  • ترکیه، دسترسی عالی به بازارهای بین الملی دارد.
  • حمل و نقل هوایی از ترکیه به ایران بسیار امن و سریع و مطمئن انجام می شود.
  • مصرف کننده ایران، تجربه خوبی در مصرف بسیاری از کالا ها و برندهای وارداتی از ترکیه دارد.
  • مدیریت زنجیره تامین (SCM) در فرآیندهای وارداتی از ترکیه، آسان و کم هزینه است.
  • امکان واردات مواد اولیه و فراوری آن و صادرات از طریق ترکیه به اروپا، مزیت روابط تجاری ایران و ترکیه است.
  • کالاهای تولیدی در ترکیه از استاندارد خوبی سود می برد.
  • قیمت کالاهای تولیدی در ترکیه به نسبت کالاهایی که در اروپای غربی تولید می شود، مقرون به صرفه تر برای وارد کننده ایرانی است.
  • قوانین گمرکی در ترکیه، سخت و پیچیده نیست.
  • طبق موافقت نامه های دو طرفه ایران و ترکیه در 20 سال اخیر، تعرفه واردات کاهش یافته است.
  • تبادل ارزی وانتقال پول بین ایران و ترکیه به نسبت اروپا و آسیا، آسان تر است.
  • شما می توانید نسبت به ثبت و تاسیس شرکت در ترکیه اقدام کنید. کلیه خدمات ثبت و تاسیس شرکت و برند و اختراع در ایران و ترکیه، توسط هلدینگ ملاصدرا به متقاضیان گرامی ارائه می شود.
  • اتاق بازرگانی مشترک، پل ارتباطی و مشاور مطمئنی برای تجار دوطرف است.
  • سایت های دولتی و شرکتهای تولید کننده در این کشور، زبان انگلیسی دارند.
  • ارتباط فرهنگی و تجاری خوبی بین دو کشور در یک صد سال اخیر برقرار بوده است.

 

(تصویر ایندکس سایت اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه: https://iranturkeyjcc.com/)

 

(تصویر ایندکس سایت وزارت صنعت، فناوری و علوم ترکیه: www.sanayi.gov.tr)

 

((تصویر ایندکس سایت تجارت ترکیه برای اطلاع از مناطق آزاد تجاری و قواعد گمرکی و بخشنامه های دولتی : trade.gov.tr)

کالاهای تولیدی پر طرفدار ترکیه چیست؟

برای واردات کالا از ترکیه، باید بدانید که :

  • اولا ترکیه در تولید چه کالاهایی، خودکفا است و تولید کننده مطرحی در صنایع مختلف کشاورزی و غذایی و صنعتی و غیره است.
  • دوما ترکیه در ارسال این کالاهای تولیدی به ایران، چه مقررات و قواعد گمرکی و تجاری دارد.
  • سوما رقبای کالاهای ترکی در داخل کشور، چه قیمت و چه کیفیتی دارند و آیا مزیت رقابتی دارند برای واردات یا خیر.

ترکیه در تولید محصولات کشاورزی از انجیر و هندوانه تا فلفل و زیتون، یکی از قطب های تولید در جهان است. اطلاع از آمار تولید محصولات کشاورزی و غذایی و صنعتی ترکیه برای واردات از ترکیه بسیار برای تجار و کارآفرینان ایرانی اهمیت دارد.

پوشاک و مواد اولیه و فلزات آهنی، از جمله واردات قابل توجه ایران از ترکیه در یک دهه اخیر بوده است.همواره گرفته شده که بهترین کالا برای واردات از ترکیه کالایی است که بازار خوبی در داخل کشور داشته و سریع بتوان آن را به فروش رساند و هزینه-فایده خوبی داشته باشد.

به منظور واردات از ترکیه بایستی مطلع باشید که گمرک بازرگان و گمرک ماکو 2 رکن اصلی واردات از ترکیه است. شاهراه تجاری ایران و ترکیه بوده و بیش تر کالاهایی که از ترکیه به ایران می آید از طریق گمرک بازرگان ترخیص می شود.

شماری از پر طرفدار ترین کالا ها برای واردات از ترکیه ، موارد زیر است. اگر چه هر تاجری بر اساس استراتژی خرید و فروش و مارکتینگ و نیازسنجی صحیح مشتری ایرانی ، قادر است کالا های پرطرفداری را که بازار خوبی در داخل دارد را انتخاب و در ایران به فروش برساند. بهترین کالا برای واردات از ترکیه عبارتند از:

  • خشکبار و شکلات
  • محصولات آرایشی و بهداشتی مردانه و زنانه
  • انواع شامپو و صابون و نرم کننده
  • انواع پوشاک بچه گانه و بزرگسال زنانه و مردانه
  • انواع کیف بچه گانه و بزرگسال زنانه و مردانه
  • انواع کفش بچه گانه و بزرگسال زنانه و مردانه
  • تجهیزات الکترونیکی و رایانه ای
  • میوه جات
  • فسفاتک ها
  • نهاده های دامی
  • تخته های فیبری و محصولات چوبی
  • دارو های کمیاب یا نایاب
  • فسفات کلسیم
  • مواد پتروشیمی
  • بدلیجات و اکسسوری
  • تجهیزات ساختمانی و ماشین آلات

مراحل واردات کالا از ترکیه چگونه است؟

مراحل واردات کالا از ترکیه مثل بقیه کشور ها است و تقاوت چندانی ندارد. اما به هر حال، به نسبت واردات کالا از سایر قاره ها، هزینه تمام شده حمل و نقل و بیمه محصول، کم تر است. مراحل ترخیص کالا وارداتی از ترکیه مثل بقیه کشورها بوده وباید تشریفات گمرکی طی شود.

لذا گام اول واردات از ترکیه تنظیم اظهارنامه است. برای تنظیم اظهارنامه نیازمند مدارک هویتی و تجاری هستید. در گام اول باید مشاوره خوبی داشته باشید درباره بازار محصولات در ترکیه و انتخاب برندهای مطرح و بهترین فروشندگان و تولید کنندگان کالای مورد نظر خودتان. ترخیص کالا و تشریفات گمرکی برای واردات از ترکیه نیازمند به روز بودن در زمینه بخشنامه ها و دستورالعمل های مربوطه است که کاری وقت گیر است. هلدینگ ملاصدرا آماده ارائه این خدمت برای مشتریان گرامی در اسرع وقت با توجه به تجربه پرونده های موفق خود است.

برای تنظیم اظهارنامه نیازمند قبص انبار، بارنامه، بیمه نامه، مدارک خرید و فروش کالا، کارت بازرگانی، پروفرما، فاکتور، مجوزات صادرات کالا از ترکیه و واردات از ترکیه هستید. موضوعاتی که مشاوران بخش تجاری هلدینگ ملاصدرا آماده ارائه تخصصی ترین خدمات به مشتریان گرامی در سراسر کشور هستند.

برای برخی از کالا ها ، می توان حمل و نقل هوایی را در نظر گرفت و گمرک فرودگاه امام خمینی در تهران، معمولا مقصد بسیاری از بارهای صادراتی از ترکیه به ایران است. از فرودگاه امام می توان با ترخیص موفق، کالا را از تهران به نقاط مختلف کشور در اسرع وقت انتقال داد و در زمان خود صرفه جویی کرد. مخصوصا برای شرکت های دانش بنیان که دسترسی فوری و سریع به مواد اولیه و قطعات پیشرفته با دانش فنی بالا، به تعداد قابل توجهی، اهمیت دارد.

در واردات از ترکیه بایستی بازرسی کالا پیش از حمل و به داخل کشور، به درستی و با دقت انجام شود. کنوانسیون تیر بین ایران و ترکیه، تسهیل کننده و تسریع کننده صادرات ایران به ترکیه و واردات از ترکیه است. لذا بازرسی کالا در مرزهای گمرکی کاهش یافته است. مگر کالاهایی که ظن قاچاق دارد.

طبق قوانین گمرکی ایران، ورود همه کالا ها و محصولات باید با ثبت سفارش بوده و مجوز ورود از وزارت صنعت ،معدن و تجارت اخذ شود. اخذ کلیه مجوز های لازم برای واردات از ترکیه توسط هلدینگ ملاصدرا در اسرع وقت برای مشتریان گرامی حقیقی و حقوقی در سراسر کشور انجام می شود. اخذ گواهی بهداشتی برای شمار زیادی از کالاهای وارداتی از ترکیه الزامی است. پیگیری برای دریافت گواهی های بهداشتی نیز از جمله خدماتی است که این هلدینگ برای کارآفرینان و وارد کنندگان محترم انجام می دهد.

مخاطب گرامی

واردات از ترکیه نیازمند اشراف اطلاعاتی هم به بازار داخل و نیازسنجی صحیح آن و هم چنین اطلاع از بازار ترکیه و تعامل مناسب با تولید کننده و ساپلایرهای ترک است. ان هم با اشراف حقوقی. توصیه می کنیم که از متخصصان برای برون سپاری نیازهای حقوقی و تجاری و وارداتی خود از طریق مجموعه های تخصصی مثل هلدینگ ملاصدرا استفاده کنید.

لینک این گفتار را از طریق کانال ها و گروه هایی که در شبکه های اجتماعی عضو هستید به اطلاع کارآفرینان، مدیران و صنعتگران و علاقمندان به واردات از ترکیه قرار دهید. هلدینگ ملاصدرا را در اینستاگرام دنبال کنید و از کلید واژه ها و ترندها و هشتگ های مطرح محبوب بین وارد کنندگان و صادر کنندگان کالا و خدمات دو کشور، غافل نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *