ثبت شرکت در آلمان

ثبت شرکت در آلمان

ثبت شرکت در آلمان یکی از راحت‌ترین و سریع‌ترین راه کارآفرینی و آغاز کسب و کار در قطب اقتصاد اروپا است. ثبت شرکت در آلمان هیچ نیازی به تسلط به زبان آلمانی یا انگلیسی ندارد. مدرک تحصیلی مرتبط نیاز ندارد و الزامی به حضور متقاضی ثبت شرکت در خاک آلمان یا اتحادیه اروپا نیز نیست. همه  فرآیند ثبت شرکت در آلمان به صورت صفر تا صد توسط وکلای مجرب هلدینگ ثبتی و حقوقی ملاصدرا در اسرع وقت برای کارآفرینان گرامی انجام می شود.

در این گفتار، آنچه درباره شرایط و قوانین و مدارک ثبت شرکت در آلمان نیاز دارید، ارائه شده است. با ثبت شرکت در آلمان، اقامت آلمان و دریافت شهروندی و گذرنامه آلمانی بر اساس مقررات موجود، در دسترس شما و خانواده خواهد بود.

با ما همراه باشید.

چرا آلمان؟
چرا آلمان؟

چرا آلمان؟

 

آلمان، قطب اقتصاد اروپا است. نیاز مبرم به نیروی کار حرفه ای و تخصصی در عصر پسا کرونا دارد. یکی از بهترین مقصدهای مهاجرتی و تحصیلی و کسب و کار در اتحادیه اروپا بوده و پاسپورت آلمانی در فهرست 5 پاسپورت برتر و قدرتمند جهان است. تحصیل در بسیاری از دانشگاه های آلمان به زبان آلمانی، رایگان است و تحصیل انگلیسی زبان در دانشگاه های این کشور، هزینه بسیار کمتری از تحصیل در دانشگاه های معروف اسکاندیناوی دارد.

موج جدیدی از مهاجران تحصیلی و متقاضیان کار در اروپا، عازم بازار کار آلمان هستند که در یک دهه اخیر روند صعودی داشته باشد. آلمان نه سرمای کانادا و آب و هوای قطبی اسکاندیناوی را دارد نه زبان آن مثل پرتغال و لهستان و ایتالیا و هلند و اسکاندیناوی، متکلم کمی دارد. یکی از زبان‌های زنده دنیا بوده و افرادی که به آلمانی مسلط هستند، امکان کسب و کار و تحصیل در برخی از کشورهای اروپا را دارند.

ثبت شرکت در آلمان

ثبت شرکت در آلمان سخت نیست. یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در اتحادیه اروپا و دریافت شهروندی این اتحادیه بوده و منجر به اخذ اقامت دائم آلمان خواهد شد. بین سرمایه گذار داخلی و خارجی در این کشور، هیچ تبعیضی وجود ندارد. هزینه مالیات و نیروی کار در آلمان که قطب صنعت اروپا است، نسبت به اسکاندیناوی کم تر است.

شرکت‌هایی که مدیریت یا دفتر ثبت ‌شده آن ‌ها در آلمان است، ملزم به پرداخت مالیات شرکت هستند که شامل شرکت‌های AG و GmbH می‌شود. فریلنسرها، مشاغل یک نفره و مشارکت‌ها نیازی به پرداخت مالیات شرکت ندارند. مالیات شرکت‌ها در آلمان ۱۵ درصد ثابت است، به این معنی که نرخ مالیات کل، ۱۵ درصد درآمد سالانه است.

به منظور ثبت شرکت در آلمان بر خلاف ایران، بایستی طرح تجاری یا همان بیزینس پلن داشته باشید. این بیزینس پلن بایستی حرفه ای نوشته شود و مستند و مستدل و قابل راستی آزمایی باشد. این طرح باید اثبات کند که به رشد اقتصادی آلمان کمک می‌کند. مهم نیست در حوزه تولید کالا باشد یا خدمات. چون آلمان کشوری مهاجر پذیر بوده و اقتصاد قدرتمندی دارد، لذا امکان دریافت تسهیلات مالی و بانکی متنوع از سیستم اقتصادی این کشور و سایر کشورهای جهان برای سرمایه گذاران فراهم است.

انواع شرکت ها در آلمان
انواع شرکت ها در آلمان

انواع شرکت ها در آلمان

شرکت UG یکی از انواع شرکت ها در آلمان است. برای افرادی مناسب است که مشتاق به تاسیس شرکت مسئولیت محدود هستند. اما پول زیادی برای سرمایه گذاری ندارند. مبلغ کمی برای تاسیس شرکت نیاز است و این شرکت ها نیز به MINI-GMBH هم شناخته می‌شوند.

شرکت GMBH از مطرح‌ترین انواع ثبت شرکت در آلمان است. یعنی شرکت مسئولیت محدود. پر کاربرد ترین شکل تجاری در آلمان است. برای مشاغل کوچک و مناسب توصیه شده و حداقل 25000 یورو سرمایه نیاز دارد. در ایران با 1 میلیون ریال سرمایه میتوان شرکت مسئولیت محدود ثبت کرد.

شرکت AG یا سهامی از دیگر انواع ثبت شرکت در آلمان است. از نظر مسئولیت سهامداران، مشابه GMBH است اما می‌تواند سهام خود را معامله کرده و بیش تر مناسب شرکت های بزرگ یا علاقمندان به تاسیس هولدینگ در اروپا است. برای ثبت شرکت آ ج بایستی 50 هزار یورو سرمایه داشته باشید.

 

 

شرکت مشارکت محدود در آلمان هم در دسترس است. هر مشارکتی در آلمان حداقل نیازمند 2 شریک است. در آلمان، 3 شکل عمده مشارکت وجود دارد که به شرح زیر است:

  • مشارکت حقوق مدنی (GBR) که 2 شریک دارای مسئولیت نامحدود بوده و لازم نیست قرارداد کتبی بین 2 نفر منعقد شود. این قرارداد می تواند شفاهی باشد.
  • مشارکت تجاری عمومی (OHG) که شرکا مسئول بدهی و تعهدات این شکل تجاری بوده و تقسیم سود دارند.
  • مشارکت محدود (KG) همکاری بین 2 شریک که حداقل یکی از آن ها مشمول مسئولیت محدود است صورت می گیرد.

درباره کارکرد و مسئولیت ها و تفاوت های حقوقی و عملیاتی این نوع شرکت ها با هم، کارشناسان مجرب هلدینگ ملاصدرا از طریق فرم های ارتباطی و شماره های تماس، آماده ارائه مشورت های لازم به کارآفرینان گرامی هستند.

شرایط ثبت شرکت در آلمان

ثبت شرکت در آلمان علاوه بر طرح تجاری، نیازمندی های دیگری هم دارد. متقاضی باید بیش از 18 سال سن داشته باشد و سابقه کیفری نداشته باشد. اگر بیش از 45 سال سن دارید باید اثبات کنید که توانایی مدیریت اقتصادی خود و شرکت را دارید. بیزینس پلن شما باید نشان دهد که امکان استخدام 5 شهروند آلمانی را دارید.

مراحل عمومی ثبت شرکت در آلمان

  • گام اول: نوع شرکت را برای ثبت شرکت در آلمان انتخاب کنید. برای ثبت برند در آلمان ، نوع شرکت شما اهمیتی ندارد. متناسب با شرایط خود، از انواع شرکت هایی که در این گفتار هلدینگ ملاصدرا معرفی شد، نسبت به انتخاب شرکت اقدام کنید.
  • گام دوم: نامی برای شرکت خود انتخاب کنید. مثل ایران، الزامی نیست که حتما بالای 3 کلمه باشد. به سایت: Handelsregister مراجعه کرده تا ببینید اسم مورد نظر شما قبلا ثبت شده است یا خیر. اگر اسم مورد نظر ثبت نشده بود، حتما امکان ثبت domain روی پسوند .com نیز بررسی کنید تا امکان ثبت دامنه روی این پسوند عمومی و هم چنین پسوند اختصاصی آلمان یعنی .de برای راه اندازی سایت هم فراهم باشد.
  • گام سوم: تهیه پیش نویس اساسنامه. اسناسنامه، سند شرکت است. اطلاعاتی شامل نام و محدوده و شمار موسسات و سهامداران و تعداد سهام و جزییات فعالیت شرکت را مشخص می کند.
  • گام چهارم: اسناد شرکت را باید محضری کنید. این جا، وظیفه وکیل پر رنگ می شود. پس از تهیه سند شرکت، در یک دفتر اسناد رسمی در خاک آلمان، اسناد را بایستی به تایید محضر برسانید.
  • گام پنجم: افتتاح حساب بانکی و ارائه سرمایه: یک حساب بانکی تجاری افتتاح کرده و مبلغ سرمایه گذاری را به آن واریز کنید. مقدمات افتتاح حساب بانکی را نیز وکیل انجام می دهد.
  • گام ششم: نهایی کردن ثبت شرکت در آلمان.

دقت کنید که تشکیل شرکت در آلمان منوط به ملیت فرد نیست. از همه سرمایه‌گذاران خارجی صرف‌نظر از ملیت و یا محل سکونت آن‌ها استقبال می‌شود و شمار ایرانیانی که متقاضی ثبت شرکت در آلمان بودند در یک دهه اخیر به طرز چشمگیری افزایش یافته است. برای گذر از تحریم و ورود به بازار اروپای پسا کرونا، ثبت شرکت در آلمان یک فرصت طلایی است.

 

اخذ اقامت آلمان با ثبت شرکت در آلمان

 

با ثبت شرکت در آلمان، می‌توانید شرایط اقامت دائم در آلمان را فراهم کرده و شهروند این کشور شوید. اگر درخواست اقامت شما از طریق سرمایه‌گذاری موفقیت‌آمیز باشد، به شما اجازه اقامت آلمان داده می‌شود که به مدت 3 سال معتبر است. اگر به دنبال تمدید اجازه اقامت خود هستید، تجارت شما باید همچنان فعال و در یک وضعیت مالی پایدار باشد و مالیات پرداخت کنید تا  فرآیند دریافت حق شهروندی و پاسپورت آلمانی برای شما فراهم شود.

اقامت دائم آلمان پس از 5 سال به شما و فرزندان زیر 18 سال و همسر اعطا می شود.

مخاطب گرامی

هلدینگ ملاصدرا، یکی از تخصصی‌ترین مراکز ثبتی و حقوقی ایران در حوزه ثبت برند و  شرکت و دریافت انواع گواهینامه و استاندارد فنی ملی و بین المللی برای کارآفرینان داخلی و خارجی است. همین امروز بستر اخذ شهروندی اروپا را برای خود و خانواده فراهم کنید. ما تا لحظه آخر در کنار شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *