خدمات بازرگانی خارجی

همه چیز درباره ثبت شرکت خدمات بازرگانی خارجی

خدمات بازرگانی خارجی از جمله جذاب ترین بخش کسب و کارهای فعال در عرصه صادرات و واردات کالا و خدمات فنی و مهندسی است. خدمات بازرگانی خارجی در ایران عصر 1400 پس از روشن شدن اوضاع FATF و برجام و تسهیل روابط بانکی و مالی بین ایران و کشورهای مختلف دنیا، از پر سودترین و جذاب ترین فعالیت های تجاری خواهد بود که بازار بورس کالا و بورس انرژی، هم اینک نوید یک رونق خوب در آینده نزدیک دارد.

در این گفتار برای علاقمندان به فعالیت در حوزه خدمات بازرگانی خارجی ، اطلاعات خوبی گردآوری شده است. اگر قصد ثبت شرکت یا موسسه در زمینه ارائه خدمات بازرگانی خارجی دارید، هلدینگ ملاصدرا آماده ارائه همه نوع سرویس برای مخاطبان گرامی است.

نظرات و دیدگاه های خود را درباره خدمات بازرگانی خارجی یا تجارب ارزشمند خود را در این زمینه، از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

الفبای ورود به دنیای جذاب خدمات بازرگانی خارجی

برای ورود به دنیای پر فراز و نشیب و هیجان انگیز خدمات بازرگانی خارجی (International trade/commerce) توصیه می شود که در گام اول، به یکی از زبان های زنده دنیا مثل انگلیسی یا فرانسه یا آلمانی مسلط باشید. اگر پیمان استراتژیک 25 ساله ایران و چین در ایران عصر 1400، عملیاتی شود، شاهد حضور گسترده اقتصادی و سرمایه گذاری شرکت های چینی در پروژه های صنعتی کشور خواهیم بود و نیاز است که فعالان تجاری و صنعتی کشور به زبان چینی آشنا باشند. لذا آشنایی به زبان چینی که زبان یک ششم جمعیت کره زمین است، خالی از لطف نیست.

این مبحث اول. مبحث دوم اینکه سعی کنید دانش فناوری اطلاعات خود را در حوزه بازرگانی خارجی و مالی از فین تک ها تا رمز ارزها و پرداخت های اینترنتی و امثالهم ارتقا بدهید که دنیای تجارت قرن بیست و یکم، عصر کریپتوکارنسی و تجارت الکترونیک است.

برای ورود فعالانه به عرصه خدمات بازرگانی خارجی، بایستی درباره محورهای ذیل الذکر، اطلاعات خوب و به روزی داشته باشید تا در این زمینه، موفق ظاهر شوید. لذا مشاهده ویدیو مشاوران حرفه ای و مطالعه کتاب های ارزشمند در این فیلد ها را فراموش نکنید:

  • آشنایی کامل با اصول و مقررات امور گمرکی و ترخیص کالا و اسناد گمرکی
  • آشنایی با اصول مکاتبات تجاری خارجی
  • آشنایی با قانون برگزاری مناقصات ایران
  • آشنایی با حق العمل کاری
  • آشنایی با روش های ساخت برند بین المللی
  • آشنایی با جایگاه یک برند در عرصه بازارهای داخلی و جهانی
  • آشنایی با فنون و مهارت های مذاکره با طرف های منطقه ای و فرا منطقه ای
  • آشنایی با L/C
  • آشنایی با اینکوترمز (INTERNATIONAL COMMERICAL TERMS) و کاربردش در قراردادهای تجاری خارجی
  • تسلط به قانون مقررات صادرات و واردات در ایران
  • آشنایی با شیوه ثبت سفارش و ترخیص هر نوع کالا از گمرکات در ایران و کشورهای مقصد
  • آشنایی با اصول مدیریت صادرات کالا
  • آشنایی با بازاریابی بین المللی
  • آشنایی با مدیریت توزیع در بازارهای مصرفی خارجی
  • آشنایی با شیوه های مدیریت خرید تدارکات و قراردادهای خارجی
  • آشنایی با قوانین بیمه در خدمات بازرگانی خارجی
  • آشنایی با قوانین حمل و نقل در خدمات بازرگانی خارجی

ثبت شرکت خدمات بازرگانی خارجی

با ثبت یک شرکت ارائه خدمات بازرگانی خارجی قادر خواهید بود که در زمینه ترخیص کالا ها از گمرکات کشور، فعالیت تجاری در مناطق ویژه اقتصادی سراسر کشور، فعالیت های گمرکی، حمل و نقل بین المللی کالا و تسهیل و تسریع روابط بازرگانی بین المللی شرکت ها و کنسرسیوم ها در زمینه های مختلف صنعتی اقدام کنید. توجه کنید که یکی از نقش های خدمات بازرگانی خارجی ، شرکت در همایش ها و کنفرانس ها و نمایشگاه ها و کارگاه های بین المللی است که برای مارکتینگ کالا و خدمات، فرصت آفرین است.

یک شرکت موفق خدمات بازرگانی خارجی باید بتواند در چینن حوزه هایی نیز مشاوری امین برای برندهای داخلی و خارجی باشد.

از جمله مواردی که از یک شرکت موفق خدمات بازرگانی خارجی انتظار می رود، ارائه مشاوره با اطلاعات مستند و مستدل است که بتواند چشم انداز و نقشه راه درستی در اختیار مشتاقان سرمایه گذاری و برقراری روابط تجاری با ایران قرار دهد. پس باید از کارشناسان امین و مجرب در زمینه های مختلف سود ببرد.

هلدینگ ملاصدرا یکی از هلدینگ های موفق و کارآمد در ارائه خدمات بازرگانی خارجی است و به نظر می رسد در عصر پسا کرونا، نیاز به مشاوره تجاری برای سرمایه گذاری در ایران و ارتباط با کنسرسیوم های صنعتی و تجاری و اقتصادی کشور روند صعودی داشته باشد.

ثبت شرکت بازرگانی صادرات و واردات

اگر قصد ورود حرفه ای به دنیای خدمات بازرگانی خارجی دارید، بایستی شرکت یا موسسه ای در این زمینه ثبت کنید. به موارد زیر توجه کنید:

  • شرکت بازرگانی الزاما نیازی به مدیرعامل با مدرک تحصیلی مربوط به بازرگانی ندارد.
  • شرکت بازرگانی موفق نیازمند کارشناسانی مجرب و با تجربه عملی در حوزه های مختلف صنعتی و تجاری است.
  • شرکت بازرگانی به شرکتی گفتی می شود که در بند 2 اساسنامه، موضوع خرید و فروش و صادارات و واردات کلیه کالاهای مجاز را درج کرده باشد.
  • شرکت خدمات بازرگانی خارجی در واقع شرکتی خاص نیست. سهامی خاص یا مسئولیت محدود است.
  • برای تاسیس شرکت خدمات بازرگانی خارجی بایستی اعضا و شرکا مشخص شود. میزان سهم هر یک مشخص شود. حق امضا مشخص شود. رونوشت شناسنامه و کارت ملی در اختیار اداره ثبت شرکت ها قرار بگیرد.
  • داشتن کارت بازرگانی و کد اقتصادی نیز لازم است.

نمونه ای از موضوع متداول در اساسنامه شرکت های خدمات بازرگانی خارجی

ارائه همه فعالیت های تجاری و مشاوره ای بین المللی و خدمات بازرگانی خارجی در زمینه صادرات و واردات کالاهای مجاز ، خرید و فروش و خدمات پس از فروش کلیه کالا های مجاز بازرگانی، گشایش اعتبارات و ال سی برای شرکت نزد بانکها ترخیص کالا از گمرکات داخلی، اخذ و اعطای نمایندگی شرکتهای معتبر داخلی و خارجی خرید و فروش اینترنتی انواع کالاهای مجاز بازرگانی و انعقاد قرارداد با کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی در داخل و خارج از کشور، ایجاد شعب و نمایندگی در داخل و خارج کشور، افتتاح حساب نزد کلیه بانک ها، اخذ وام و اعتبارات بانکی یه صورت ارزی و ریالی از کلیه بانکها و موسسات مالی و اعتباری سراسر کشور.

داستان کارت بازرگانی

کارت بازرگانی معمولا ابزار شرکت خدمات بازرگانی خارجی است. در زمینه خدماتی برای اشخاص حقوقی صادر می شود که به آن کارت خدماتی گفته می شود. کارتی که در زمینه صادرات و واردات، ترخیص و سفارش کالا استفاده می شود که به آن کارت تجاری گفته می شود.

البته کارتی بنام کارت صنعتی و تولیدی که با توجه به مجوز سرمایه گذاری در زمینه ی تولیدی برای اشخاص حقوقی صادر می شوند که مواد اولیه و تجهیزات خود را وارد کرده و فعالیت خود را در زمینه تولیدی آغاز نمایند. هم چنین کارتی که در زمینه ترخیص کالا برای اشخاص حقیقی و حقوقی صادر می شود که به آن کارت موردی گفته می شود که این کارت یکبار مورد استفاده قرار می گیرد.

داشتن کارت بازرگانی برای ثبت سفارشات و ترخیص کالاها -واردات از مناطق آزاد (و صادرات هر کالایی که مجاز باشد نیاز است. اشخاص حقیقی و حقوقی برای انجام اموری که بیان شد باید کارت بازرگانی دریافت کنند شرایط و مدارک هر یک به شرح زیر می باشد:

شرایط دریافت کارت بازرگانی اشخاص حقیقی

  • داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان
  • افتتاح حساب بانکی داخلی
  • حداقل 23 سال سن
  • عدم سوء پیشینه کیفری
  • اخذ مجوز تولیدی
  • داشتن مکان مناسب برای فعالیت

شرایط دریافت کارت بازرگانی اشخاص حقوقی

– اصل و کپی کارت ملی

– 2 قطعه عکس

– ارائه یک نسخه از اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی که اداره ثبت شرکت ها آن را تایید کرده باشد.

-ارائه اصل و کپی مدرک تحصیلی که حداقل باید دیپلم باشد.

– ارائه برگه عدم سوء پیشینه که از صدور آن بیش از 6 ماه نگذشته باشد.

-ارائه فرم کارت بازرگانی که توسط دفتر رسمی و متقاضی به امضا رسیده باشد.

-ارائه اصل و کپی کارت پایان خدمت و یا معافیت برای آقایان

-ارائه کد اقتصادی -ارائه یک قطعه عکس سه در چهار از مدیرعامل

-ارائه سند مالکیت و یا برگه استیجاری بودن ملک (آدرس محل کار)

مخاطب گرامی

هلدینگ ملاصدرا علاوه بر ارائه خدمات ثبت شرکت خدمات بازرگانی خارجی و ثبت اپ و نرم افزار برای فعالان کسب و کار های اینترنتی، در زمینه اخذ مجوز کسب صنفی برای علاقمندان این حوزه نیز در سراسر کشور فعالیت دارد. هم چنین دریافت گواهینامه های بین المللی، ثبت برند، ثبت هر نوع شرکت و تعاونی در سراسر کشور ، از دیگر فعالیت های موفق این مجموعه است.

برای انجام و پیگیری مسائل اداری مربوط به این موضوعات، می توانید از خدمات کارشناسان مجرب ما با پرونده های موفق در سال های اخیر، بهره مند شوید که مشاوره و اخذ مجوز کار ایمن و اخذ رتبه و گرید پیمانکاری و اخذ پروانه کسب بازاریابی شبکه ای نیز از جمله آن موارد است.

لینک این گفتار را از طریق کانال ها و گروه هایی که در شبکه های اجتماعی عضو هستید، به اطلاع همکاران و فعالان کسب و کار و گروه های تلگرامی استارتاپ ها و مدیران عرصه صادرات و واردات برسانید. اینستاگرام و تلگرام هلدینگ ملاصدرا را فالو کنید تا هر روز در جریان جدید ترین گزارش ها و اخبار این هلدینگ در ارائه خدمات مشاوره حقوقی و مالیاتی به فعالان کسب و کار ایران عصر 1400 باشید. فراموش نکنید که برای توسعه کسب و کار خود باید هویت دیجیتالی و رسمی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *